הבנק המחתרתי בבורסה

ביהמ"ש: 10 שנות מאסר ליהלומן מאיר אוחנה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עשר שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקל על היהלומן מאיר אוחנה שהורשע במסגרת פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים (חוק)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עשר שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקלים על היהלומן מאיר אוחנה שהורשע במסגרת פרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים.

אוחנה הורשע בעבירות על חוקי איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף ופקודת המכס וכן בקבלת דבר במרמה וזיוף בהיקף של מעל 100 מיליון דולר.

מדובר בפרשה מסועפת ורחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית חמורה בהיקפי ענק, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן.

במסגרת הפרשה הורשע מאיר אוחנה בכך שהיה רשום כיהלומן בבורסה ליהלומים, אך למעשה פעל בשנים 2011-2010 כנותן שירותי מטבע שונים ולא כיהלומן.

אוחנה פעל להוצאת כספים לחו"ל של אנשים שונים ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון ובמסווה של ייבוא יהלומים בהיקפים אדירים של מעל 100 מיליון דולר, זאת תוך ביצוע שורת מעשי מרמה חמורים כלפי מפקחי מכס של משרד הכלכלה בבורסה ליהלומים ופקידי בנק שונים ותוך גריפת עמלות של מיליוני שקלים.

כמו כן בתקופה זו הוציא אוחנה ליהלומנים שונים בבורסה ליהלומים חשבוניות פיקטיביות בסכום זהה של מעל 100 מיליון דולר, גם כן תמורת עמלה שגרף לכיסו. חשבוניות אלה אפשרו ליהלומנים רבים להתחמק מתשלום מס.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "הנאשם פעל בצורה מתוחכמת להוצאת כספים מחוץ לגבולות המדינה, תוך סיכול מכוון ושיטתי של חובות הדיווח העומדות בליבו של משטר איסור הלבנת ההון, ותוך הנפקת חשבוניות כוזבות בהיקפי ענק וזיוף מסמכים רבים לצורך רמייתן של רשויות המכס והמס. בנסיבות העניין, מידת הפגיעה בערכים החברתיים היא גבוהה ביותר".

התובעת בתיק, עו"ד אורנה גלבשטיין מפרקליטות מחוז ת"א אמרה בתגובה כי "בית המשפט קיבל היום את עמדתנו וגזר 10 שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס בסך מיליון ש"ח על מאיר אוחנה, אשר הורשע בשורת עבירות מס, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, זיוף בהיקף של מעל ל-100 מיליון דולר, ועבירות נוספות".

היא הוסיפה כי "אוחנה מהווה דוגמה מובהקת למלבין הון מקצועי, אשר נחזה כיהלומן בעוד שפעל כמכבסת כספים. גזר הדין משדר מסר ברור כי עברייני צווארון לבן המבצעים עבירות כלכליות ופועלים בתחכום ובמרמה, תוך ניצול אמון רשויות המדינה וגופים נוספים, צפויים לעונשי מאסר ממושכים ולקנסות כבדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר