וידאו בלעדי

רבי יעקב אדלשטיין חשף: פוניבז' נוסדה ב'הליגמן' • צפו

רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין, חשף לראשונה כיצד ישיבת פוניבז' נוסדה בהיכל בית הכנסת 'הליגמן'. "מדי יום היינו הולכים לבית הכנסת הליגמן ולומדים במקום" • צפו בווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(וידאו: באדיבות המצלם ;תמונה: מתתיהו גולדברג )

רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין, חשף לראשונה כיצד ישיבת פוניבז' נוסדה בהיכל בית הכנסת 'הליגמן' שבימים אלו עומד ותלוי בעקבות החלטת בית המשפט להפקיע את המקום מידי המתפללים במידה ולא ישולמו שלושה מיליון שקלים לתובעים.

במהלך שיחה בין רב בית הכנסת הגראי"ש קרליץ והגר"י אדלשטיין, כפי שנחשף כעת בסרטון בלעדי שהגיע לידי "כיכר השבת", הפתיע הרב אדלשטיין בסיפור הקמתה של פוניבז'.

הגר"י אדלשטיין סיפר כי בעת פתיחת הישיבה בשנת תש"ה עדיין בית המדרש לא היה בנוי והיה רק בית מדרש קטן שבו הייתה ישיבה קטנה לילדי טהרן.

"בתפילת שחרית", מספר הגר"י אדלשטיין, "התפללנו ביחד עם תלמידי הישיבה הקטנה אך בסדרי הלימוד לא היה מקום בהיכל הישיבה לשתי הישיבות יחד".

בשל כך פנה הרב מפונביז' לרב בית הכנסת הליגמן באותם הימים, הגאון רבי נחום מאיר קרליץ אביו של הגר"נ קרליץ וביקש ממנו רשות לקיים את סדרי הלימוד בבית הכנסת הליגמן.

וכך מספר הגר"י אדלשטיין, "מדי יום לאחר ארוחת הבוקר היינו הולכים לבית הכנסת הליגמן ולומדים במקום עד שעות הלילה המאוחרות, באותם ימים למדנו את מסכת בבא מציעא ובהיכל בית הכנסת הליגמן שמענו מדי יום את שעוריו של הגר"ש רוזובסקי.

בסיום דבריו ברך הגר"י אדלשטיין את כל התורמים לקרן הצלת בית הכנסת.

גבאי בית הכנסת מספרים ל"כיכר השבת" כי הציבור הפנים את סכנת ההריסה שמרחפת על בית הכנסת וגודל חילול השם שעלול להיגרם בכך ומדווחים כי למגבית חסרים כשלוש מאות אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר