טרור ופחד בתל אביב

המצוד אחר המחבל נמשך; אבטחה חסרת תקדים במוסדות

המצוד אחר המחבל נשאת מלחם נמשך, אמש נמצא פריט מרכזי השייך לו. כוחות הביטחון מאבטחים את מוסדות החינוך בעיר וראש העיר קורא להורים שחוששים שלא לשלוח את ילדיהם (חדשות בארץ)

שוטר בתל אביב (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

המצוד אחר המחבל נשאת מלחם, בן 20 מהכפר עארה, נמשך גם הבוקר (ראשון) ושירותי הביטחון, בהם השב"כ והמשטרה, עושים את מירב המאמצים כדי לאתרו.

לפי הדיווחים, בשכונה שבה הוא עבד, בצפון תל אביב, נמצא פריט מרכזי ששייך לו, והמצוד אחריו נמשך מבלו ההיקף.

מלחם ירה בשעות הצהריים של יום שישי לעבר עוברים ושבים בפאב ה"סימטא" ברחוב דיזינגוף בתל אביב, רצח שניים ופצע אחרים. בנוסף, מתחזק המשטרה כי היה מעורב ברצח נהג המונית אמין שעבאן בן 42 מלוד.

הבוקר יפתח יום הלימודים בתל אביב בחשש גדול ותחת אבטחה כבדה.

צפו: הירי של המחבל והפאניקה של העוברים ושבים (צילום: מצלמות אבטחה)

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי קרא אמש להורים שדואגים, לא לשלוח את ילדיהם. "אני פונה לאזרחי תל אביב-יפו ואומר להם דבר מאוד פשוט - אם הורה מרגיש לא בטוח - אל תשלח מחר את הילד. לא נבוא אליך בטענות", אמר חולדאי בראיון לערוץ 10 אך הבהיר כי כל מוסודת החינוך והשירותים בעיר יהיו פתוחים לשירות הציבור.

חולדאי הוסיף ואמר כי כוחות הביטחון מודעים לחשש של ההורים ובעקובת כך מתגברים את הכוחות בצורה משמעותית.

בהודעת עיריית תל אביב-יפו נאמר כי "נוכח המצב הביטחוני והפיגוע שהתרחש אתמול ברחוב דיזנגוף, עיריית תל אביב-יפו נמצאת בהיערכות ביטחונית מיוחדת. סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר, 24/7, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם משטרת ישראל. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ובמתקני העירייה יתוגברו ודגש מיוחד יינתן לסיורים בסמוך לגני ילדים ולמוסדות חינוך וכן במקומות הומי אדם".

צפו: יוצא מקניות ומתחיל לירות בכולם (צילום: מצלמות אבטחה)

עוד נמסר כי "מרכז השליטה והבקרה מדווח סביב השעון לסיירים ולמשטרה על פעילות חשודה הנקלטת במצלמות האבטחה הפזורות בעיר. פקחי העירייה הונחו להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג במרחב הציבורי. העירייה קוראת לציבור להמשיך בשגרה, לשמור על איפוק, אבל גם להגביר ערנות ולדווח על כל אירוע חריג".

אמש הוארך בחמישה ימים מעצרו של ג'ודאת מלחם, אחיו של המחבל, בחשד לסיוע לרצח וגרימת מוות בכוונה תחילה.

המשטרה קוראת לציבור להמשיך לגלות ערנות ולא להסס לדווח על כל אדם או התרחשות מוזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר