להוקיע את הקיצוניים / אלי שפירא

בציבור החרדי חייבים להבין את החובה הדחופה לצאת במסע גינויים כנגד התופעה החמורה של קיצוניים שמבצעים הפרות סדר קשות בגאולה. ללא תגובה קשה מצידו של הממסד, הטרור יימשך (דעות)

אלי שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

הם מתהלכים בשכונת גאולה עם הפנים לכיוון הרצפה. המבט שלהם מזוגג, לא ממוקד משהו, העיניים מתרוצצות ימין ושמאל, הרגליים ממהרות לצאת אל הקור הירושלמי שחודר לתוך העצמות, הכובע מרופט, הנעליים קרועות, צועדים בשלוליות במהירות ומגיעים לכיכר השבת.

בביטחון עצמי מעורר השתאות, הם נעמדים במרכזה של הכיכר הסואנת ביותר בירושלים, מתייצבים מול אוטובוס חולף (קו 72 נניח...) ועמוס באנשים עייפים, עוצמים עיניים נוכח הקללות והזעם, מתעלמים מחוסר האונים והתסכול של הנוסעים התקועים על לא עוול בכפם, ומתחילים לנהום בקול מונוטוני ועבה, שנראה שנשלף מהמדור החמישי בגיהנום: "גיוועלד".

אחרי הגיוועלד שמעורר צמרמורת ואי נוחות הם עוברים לנהום משהו על משהו שאינו הפקר, ואז עוברים כמובן לגארנד פינאלה - שיא הערב, נאצים. מי נאצים? השוטרים כמובן, שהוזעקו כדי לנסות ולשמור על הסדר הציבורי ולאפשר לנוסעים להגיע הבייתה בשעה סבירה.

אבל, כתב האישום הפעם לצערי מכוון לא לאותם מעורערים בנפשם, שנוהמים "גיוואלד" עם מבט של זומבי בעיניים הכבויות שלהם. האישום המרכזי הוא כלפי הציבור החרדי כולו, שנותן להם מעין לגיטימציה.

"מעין", כי לכתחילה - איש לא יצדיק אותם, ולרוב, אנשים יניפו יד בביטול לאמור: "עזוב, סה"כ כמה משיגינערס". האישום הפעם הוא ציבורי, כלפי אותם אלו שמפיקים הנאה מה"אקשן" שלפתע אוחז את הרחוב החרדי, כשהם עומדים בצד ומביטים בנעשה לפעמים בחיוך מרושע, וחשים סיפוק על ה"עוצמה" שמפגינים אותם מפגינים בכיכר העיר.

שום גינוי משמעותי, שום הוקעה ציבורית נרחבת, שום התייחסות לטרור שמשליטים הקיצוניים ברחובות שכונת גאולה. אדישות במקרה הטוב, ושמחה לאיד במקרה הגרוע יותר.

בציבור החרדי חייבים להבין את החובה הדחופה - לצאת במסע גינויים נרחב כנגד התופעה החמורה של קיצוניים שמבצעים הפרות סדר קשות בגאולה - תהיה הסיבה אשר תהיה. ללא תגובה קשה מצידו של הממסד, הטרור יימשך ויתגבר.

נכון להיום, קיימת שתיקה רועמת מצד העסקנים שמעדיפים לא להיכנס לעובי הקורה, ולהותיר את העניין הזה מופקר בקרן זווית. זה יעודד אלימות בקרב בני הנוער? זה יביא לשעות על גבי שעות של בטלה ושוטטות ברחובות? זה יגרום לשורה של מעצרים ותמונות מכוערות בתקשורת החילונית וחילול ה'? לא נורא. הכי טוב להתעלם, לטמון את הראש בחול ולדמיין שזה לא קורה. להזניח את הנושא, או כמנהגינו בקודש - לטאטא את הכל מתחת לשטיח, ולעצום עיניים. לסתום את שתי האוזניים ולשיר "לה לה לה" בעיניים עצומות. ויאללה, לנושא הבא.

כשהעסקנים עוסקים באופן אובססיבי בזעקות שבר מודפסות נגד האייפונים והסרטים (אפילו הכשרים!), ומודעות בפונט ענקי זועקות מרה נגד נסיעות לאילת, ועוד תופעות שנויות במחלוקת ללא ספק, טוב יעשה הממסד החרדי אם יועיל בטובו להסיר את הכפפה מעל הנושא המקומם הזה, ויפעל להוקעה מוחלטת של אותם פורעים, שעושים ככל העולה על רוחם - כולל אלימות ממשית, מבלי שתושמע נגדם מילת ביקורת אחת מעל הבמה הציבורית. בתקווה שמי שנקלע היום לשכונת גאולה בעודו על אוטובוס - הגיע בזמן למחוז חפצו, בלי עצבים מיותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר