צפו

הערבייה שיקרה והתביעה נמחקה: יהודה גליק יוכל לעלות להר הבית

אחרי שנתיים שהורחק מהר הבית בעקבות תביעה משטרתית בשל תלונה של ערבייה כי דחף אותה, יהודה גליק יוכל לחזור להר, לאחר שהערבייה הודתה כי שיקרה והמשטרה משכה את התביעה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

ניצחון לאיש הר הבית: פעיל הימין יהודה גליק, יוכל לשוב ולעלות להר הבית לאחר שהמשטרה הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא מושכת את כתב האישום נגדו, שייחס לו עבירה של דחיפת אישה ערבייה ברחבת ההר וגרם לה לשבר ביד.

בסוף שנת 2014 הגישה אישה מוסלמית בת 67, הגישה תלונה נגד גליק. לטענתה בעת שעלה להר הבית הוא דחף אותה, והפיל אותה ארצה ובעקבות כך נגרם לה שבר ביד. המשטרה קיבלה את דברי המוסלמית וביקשה להרחיק את יהודה גליק מהר הבית. בהמשך התביעה המשטרתית הגישה נגד גליק כתב אישום המייחס לו תקיפה הגורמת חבלה של ממש. גליק הורחק מהר הבית עד תום ההליכים ובקשתו לעיין מחדש בהחלטת ההרחקה לאחר ההתנגשות בו נדחתה.

גליק, שהיה מיוצג על ידי עו"ד יצחק בם מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי לא תקף ולא דחף איש, ומדובר בעלילת דם שהעלילה עליו פעילה מוסלמית קיצונית ואילו המשטרה אימצה את עלילת הדם הזאת כדי להרחיקו מהר הבית. כל שהייתו של יהודה גליק במקום בו אירעה התקיפה כביכול תועדה במצלמות הן של המשטרה, הן של גליק והן של המתפרעים הערביים. אף כי המקום צולם משלל זוויות, אירוע של דחיפה ונפילה אינו מופיע כלל בצילומים.

בדיון שהתנהל בפני השופט מרדכי כדורי בבית משפט השלום בירושלים הכחישה המתלוננת כל קשר לארגון "מורביטאת", (ארגון הנשים הפועלות למניעת עליית יהודים להר הבית, צ"ג), טענה שאינה קשורה לתנועה האיסלמית, ואף אמרה שאין לה כל בעיה שיהודים יעלו להר הבית.

בעקבות עדות זאת, פעילי הר הבית מצאו ראיונות של אותה מוסלמית לתקשורת הערבית, בהן היא טענה כי "היהודים מטמאים את אל-אקצה, אנחנו נישאר מוראביטין באל-אקצה עד יום הדין… אנחנו נשאר מורביטין עד המוות, לא נוותר על אל אקצה". בראיון נוסף המתלוננת אף אמרה שחולמת שדמה יישפך על מדרגות אל-אקצה. כמו כן, פעילי הר הבית מצאו אף תיעוד מצולם של המתלוננת משתתפת בהפגנה נגד עליית יהודים בהר הבית.

משנתגלו הראיות החדשות, המתלוננת זומנה לעדות נוספת בבית המשפט, שם ניסתה, בלא הצלחה מרובה, להתכחש לדברים שאמרה בראיונות ופרצה בבכי כאשר עומתה עם שקריה.

משהעדות המרכזית נגד גליק קרסה, התביעה הודיעה היום לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב האישום ובית המשפט זיכה את גליק מכל אשמה.

עו"ד יצחק בם שייצג את גליק מטעם הסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "עלילת הדם שהקיצוניים המוסלמים העלילו על יהודה גליק קרסה. מצער שמשטרת ישראל השתמשה בעלילת דם זו כדי להרחיק את הרב גליק מהר הבית. מי שאימץ את עלילות המוסלמים הקיצוניים על גליק והביאם לבית המשפט כתירוץ להרחקתו מהר הבית צריך לעשות היום חשבון נפש".

יהודה גליק אמר בתגובה: "אחרי שנתיים של סיוט משטרת ישראל שאמורה להגן על אזרחים עשתה יד אחת עם האויבים הכי מרים שלנו בניסיון לפגוע בי, ברוך השם המשטרה נאלצה להודות שמדובר בשקר מוחלט. ישנם גורמים שצריכים לעשות חשבון נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר