מצווה גוררת מצווה

תיעוד: תושייתה של רעייתו של שוואקי הצילה נוסעת במטוס

רעייתו של כוכב הזמר החסידי יעקב שוואקי דאגה להגשים את משאלתו של חולה חרדי צעיר והטיסה אותו לישראל. בטיסה חזרה לארה"ב היא הצילה נוסעת שקיבלה התקף לב. וידאו בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שמחה שיין והאישה שהתמוטטה במטוס (צילום: כיכר השבת)

אין כמעט בית חרדי בו לא שרים את להיטיו של יעקב שוואקי מגדולי הזמר החסידי. שוואקי הפך לכוכב הזמר וממלא אולמות בישראל ארה"ב ואירופה. את רעייתו, ג'נין, מכירים קצת פחות אולם מתברר כי מדובר במעצמה של חסד הפועלת בעיקר מאחורי הקלעים. טיסת אל על הלילה (שישי) מישראל לניו יורק חשפה את האנרגיות והפעילות של ג'נין למען הצלת חיים.

לגברת שוואקי יש ארגון שמסייע לחולים סופניים להגשים חלומות. בשבוע שעבר גייסה ג'נין את הנגיד שלמה יהודה רכניץ שהטיס במטוסו הפרטי לישראל בחור ישיבה חולה במחלה קשה שביקש להגשים חלום ולזכות לבקר במקומות הקדושים ולהתברך מגדולי הדור.

שמחה שיין, פרמדיק ואיש חסד בפני עצמו, הצטרף לנסיעה ללוות את הבחור שעדיין שוהה בישראל וממשיך בטיול המיוחד. ג'נין שוואקי ושמחה שיין חזרו הבוקר לארה"ב לצורך השתתפות בשמחת בר מצווה של בן הקהילה בעיירה לייקווד אולם דבר לא הכין אותם לדרמה שהתחוללה בטיסה.

הגשמת החלום של החולה החרדי בשבוע שעבר

לצידה של ג'נין ישבה אשה מבוגרת שלפתע חשה ברע וסבלה מקשיי נשימה. הגברת שוואקי זיהתה את המצוקה והזעיקה את שיין שמיהר להגיש לה טיפול רפואי. צוות המטוס נדהם מהתושייה של השניים וממסירות הנפש. הם הגישו לאשה בלון חמצן וסייעו לה עד תום הטיסה כשבנמל התעופה המתין אמבולנס שפינה אותה לבית החולים.

"הם ממש הצילו את חייה" אמר הקברניט לנוסעים, שהתפעלו מהמחזה שגרם לקידוש השם.

שמחה שיין מספר על האירוע במטוס (צילום: כיכר השבת)

בסיום האירוע שוחח שיין עם "כיכר השבת" וסיפר על המצווה שגררה מצווה. "בדיוק חזרנו מהטיול בו לקחנו ילד מיוחד להגשים לו חלום בישראל" סיפר שיין. "היה לנו צוות רפואי שהצטרף לטיול. אלו היו כמה ימים מאוד מיוחדים בישראל.

"כשחזרנו עכשיו במטוס הייתה אישה עם הפרעות בלב. הגברת שוואקי ראתה מה קורה והזעיקה אותי בשביל לראות מה קורה איתה. הגעתי וראיתי שהאישה הייתה במצב קשה, ייצבנו את מצבה, העברנו אותה עכשיו לפארמדיקים שלקחו אותה לבית החולים המקומי. מצווה גוררת מצווה ואנחנו שמחים לעזור להם".

הגשמת חלומו של החולה החרדי
האירוע בטיסה, הלילה
האירוע בטיסה, הלילה
האירוע בטיסה, הלילה
האירוע בטיסה, הלילה
האירוע בטיסה, הלילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר