לקראת דו"ח המבקר

גדעון סער נגד נתניהו: "מבצע צוק איתן היה כושל"

השר לשעבר גדעון סער יוצא בביקורת חריפה נגד ראש הממשלה ושר הביטחון על ניהול מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014: "מערכת חמישים הימים' בקיץ 2014 היתה כושלת מבחינת ישראל' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו בימים טובים יותר (צילום: פלאש 90)

השר לשעבר גדעון סער יוצא במתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ואמר כי מבצע 'צוק איתן' נכשל, לדבריו הוא אמר זאת גם בעת שכיהן כשר בממשלה.

לקראת דו"ח מבקר המדינה על מבצע 'צוק איתן', שעל פי מקורות שעברו על טיוטת הדו"ח, הוא חמור ומותח ביקורת קשה על תפקוד ראש הממשלה, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל דאז רא"ל במיל' בני גנץ, תקפו בכירים בלשכת ראש הממשלה את המבקר יוסף שפירא ובין היתר אמרו: "טיוטת דו"ח בנושא צוק איתן מדיפה ריח פוליטי מצד מבקר מדינה, שפרסם שני דוחות מיוחדים ומגמתיים ערב הבחירות האחרונות, ונתמך ע"י חברי קבינט לשעבר שהיום נמצאים באופוזיציה ורוצים לנגח את הממשלה. זה דו"ח לא רציני של מבקר מדינה לא רציני".

בעקבות הדברים, צייץ הצהריים (שישי) גדעון סער וכתב: "מערכת חמישים הימים' בקיץ 2014 היתה כושלת מבחינת ישראל'. אמרתי את הדברים בזמן אמת כחבר הממשלה".

סער התייחס לביקורת החריפה מצד לשכות רה"מ ושר הביטחון וכתב: "'הדרך לתקן ליקויים אינה להסתער על הביקורת".

כזכור, על פי גורמים שראו את טיוטת דו"ח מבקר המדינה, נתניהו ויעלון הסתירו משרי הקבינט המדיני-ביטחוני את העובדה שבשב"כ התריעו מאפשרות לעימות מול חמאס ביולי 2014. כמו כן, נתניהו ויעלון לא דנו עם הקבינט על איום המנהרות עד המלחמה עצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר