פרסום ראשון

סכסוך הנדל"ן שמאיים על עשרות משפחות חרדיות בירושלים

סכסוך על עשרות מיליון שקלים בין יזמי הנדל"ן אליעזר שוובר ודני גרוסברד, הביא לצו מניעה נגד ביצוע רכישות בפרויקטים "בית חדש" והר נוף סנטר", לא ברורות ההשלכות על הרוכשים (חדשות)

קניון רמות והר נוף פארק (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 והדמייה - יח"צ)

סכסוך השותפים שמסכן עשרות משפחות חרדיות: בית הדין "דרכי תורה" בראשות הגאב"ד רבי אשר וייס, הוציא בימים האחרונים צו מניעה לפיו אסור לרוכשים לבצע עסקאות של רכישת דירות בפרוייקטים של חברות הנדל"ן "בית חדש" ו"הר נוף סנטר" בירושלים. מדובר בשני פרויקטים מדוברים בהר נוף ובשכונת רמות בירושלים.

צו המניעה הוצא לאחר סכסוך בין שני שותפים במיזמי נדל"ן גדולים באזור קניון רמות ובמתחם בניה גדול יחסית הנבנה ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף בעיר. הסכסוך בין היזמים - אליעזר שוובר ודני גרוסברד - נסוב סביב מספר פרויקטים גדולים של שניהם בסך כולל של קרוב ל-100,000,000 (מאה מיליון) שקלים.

הר נוף פארק סנטר (הדמיה, יח"צ)

ל"כיכר השבת" נודע כי הסכסוך העסקי הגיע בעבר לבית הדין ובהמשך התגלגל לבוררים פרטיים שהמליצו על חלוקה של כ-56 אחוזים לטובת היזם אליעזר שוובר, אך נדחה מאחר ושני הצדדים לא הסכימו להצעת הפשרה כאשר שוובר טען כי מגיעים לו כ-70 אחוזים בעוד גרוסברד טען כי לא מגיעים לו אפילו חמישים אחוזים.

בימים אלה, מתנהלת תביעה סביב הסכסוך בבית המשפט המחוזי בירושלים. אלא שלאחר שבקשה לצו סעד זמני שהגיש שוובר בעבר ונדחתה בהסכמת הצדדים, פנה עורך דינו של שובר עו"ד צמח גרין לבית הדין "דרכי תורה" שהורה לרוכשים שלא לבצע שום עסקאות בקרקעות שבמחלוקת.

צו המניעה (סריקה)

בהחלטה כותבים הרבנים הגר"א ווייס, הגר"צ לנדמן והגאון רבי עובדיה יוסף טולדאנו כי ניתן בזאת צו מניעה האוסר על הנתבעים בית חדש בירושלים בע"מ ו/או הר נוף סנטר בע"מ (להלן החברות) ו/או על מי מטעמם לבצע כל עיסקה ו/או דיספוזיציה ו'או רישום מכל מין וסוג שהוא. לפיכך קובעים הדיינים "אסור לרכוש ו/או למכור דירה ו/או קרקע לא בימשרין ולא בעקיפין בפרויקט מעל קניון רמות בירושלים ובפרוייקט ברח' שאולזון 49 בירושלים (הר נוף סנטר/הר נוף פארק) וזאת עד לבירור העניין בדין תורה.

קניון רמות (Yonatan Sindel/Flash90)

יצויין, כי המכתב ממוען אל דניאל גרוסברד, חברת בית חדש וחברת הר נוף סנטר ע"י בא כוחה עו"ד דורון לנגה אולם ההשפעה שלו בפועל הינה על משפחות חרדיות שחלקן כבר רכשו דירה או נמצאים בשלב כזה או אחר של משא ומתן וכעת החלטת בית הדין על מתן צו המניעה טורפת את הקלפים וגורמת למשבר גדול כשמרביתם ככולם של הרוכשים צפויים להימנע מביצוע העסקאות.

מלבד זאת, לא ברורות ההשלכות לגבי מסירת המפתח למשפחות שכבר רכשו דירות בפרויקטים, שכן במידה והנושא לא ייפתר בבית הדין בימים הקרובים, אין לדעת אלו השלכות יהיו, אם בכלל על המשפחות שכבר רכשו את הדירות.

גורם בשוק הנדל"ן הירושלמי ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי ההחלטה עשויה להשפיע עמוקות על המשפחות שרכשו דירות במתחמים, כמו גם על שוק הנדל"ן בירושלים שיספוג טלטלה עזה.

מדני גרוסברד לא נמסרה תגובה. לכשתימסר נשמח לפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר