אזהרה ישראלית: מכוניות מיובאות מבריטניה עלולות להתייקר

בעוד כשבוע יצעדו אזרחי בריטניה אל הקלפיות כדי להכריע אם מדינתם תפרוש מהאיחוד האירופי. במידה וההכרעה תהיה בעד פרישה, צפויות לכך השלכות על שוק הרכב הישראלי (רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Mercedes)

משאל העם בבריטניה אודות פרישתה מהאיחוד האירופי אמור להתקיים בעוד כשבוע, ביום חמישי הבא, והסקרים שנערכים כעת במדינה המורים על רוב מסתמן לפרישה, מדאיגות גם את יבואני הרכב הישראלים, מאחר ולהערכת גורמים בענף, השוק הישראלי צפוי לסבול מעליות מחירים של רכבים המיוצרים בבריטניה אם זו אכן תפרוש.

לישראל מיובאים כיום מספר דגמי מכוניות אשר מיוצרים בבריטניה, אף שהיצרניות ברובן אינן בריטיות. כך, לצד מכוניות שהן איקון בריטי כמו יגואר ולנדרובר, מיובאות ארצה בין היתר ניסאן קשקאי, הונדה סיוויק, טויוטה אוונסיס וטויוטה אוריס. תוספת של 7% מכס על מכוניות אלה צפויה להשפיע על מחירן לצרכן, אלא אם בריטניה תחתום על הסכם סחר חדש מול מדינת ישראל, או לחילופין אם יבואניות הרכב יבחרו לרכוש את אותם דגמי מכוניות ממפעלים אחרים של היצרניות, כאלה שלא ממוקמים בבריטניה.

עד כה, על פי הסכמי הסחר בין האיחוד האירופי לישראל, מכוניות שמיוצרות באירופה פטורות ממכס בשיעור של 7%, שבו חייבות יבואניות רכב ממדינות שלהן אין הסכם סחר עם ישראל, דוגמת דרום קוריאה. כיום בריטניה נכללת ברשימת מדינות האיחוד האירופי שיבוא מכוניות מהן אינו דורש תשלום מכס. ההסכם צפוי להפוך ללא רלוונטי, עם היפרדות אפשרית של בריטניה מן האיחוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר