הנשיא האירני: "אם טראמפ יבחר - אשרוף את הסכם הגרעין"

הנשיא העליון של איראן, עלי חמינאי, מכריז על תכניותיו במידה ודונלד טראמפ יוכתר כנשיא ארה"ב בתום הבחירות בעוד כחמישה חודשים ואיים לשרוף את הסכם הגרעין עם המעצמות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חמינאי וטראמפ (צילומים: oly Defence Values, Archives and Publications / גנו 1.2, שאטרסטוק)

עלי חמינאי, הנשיא העליון של איראן, מזהיר היום מפני תוצאות אפשריות של הבחירות לנשיאות בארצות הברית שאמורות להתקיים בעוד כחמישה חודשים: "אם טראמפ יבחר", הוא אומר, "הסכם הגרעין בין איראן למערב יעלה באש".

חמינאי מדגיש: "לא אנחנו נהיה הראשונים להפר את ההסכם, ולו בגלל שקיום הבטחה הוא צו מפורש בקוראן. אך אם" - הוא מבהיר - "האיום של דונלד טראמפ לקרוע את ההסכם לגזרים הופך למעשי, ברגע שהוא יבחר, איראן תצית את עסקת הגרעין".

כזכור, לפני כשנה הגיעו שרי החוץ של ששת המעצמות (ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה, סין ורוסיה) ושר החוץ של איראן מוחמד זריף להסכם היסטורי לגבי תוכנית הגרעין האיראנית, לפיו תוקפא תוכנית הגרעין האיראנית למשך 15 שנים תמורת הסרת כל הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה במשך שמונה שנים.

יוצויין, כי נכון לרגע זה, דווקא המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילארי קלינטון, מובילה בסקרים על פני טראמפ הרפובליקני בפער די גדול, לעתים אף דו-ספרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר