בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ

ברוך דיין האמת: הרבנית יעל כהן ע"ה אשת נשיא המועצת

הבוקר נפטרה הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לנשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, לאחר מחלה קשה והיא בת 80 בפטירתה • מסע הלוויה יצא בשעה 14:00 (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנית יעל כהן ע"ה לצד בעלה נשיא המועצת (צילומים: יעקב כהן)

ברוך דיין האמת: בשעות הבוקר (שלישי) התקבלה הבשורה המרה על פטירתה של הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לנשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שייבדל לחיים ארוכים, והיא בת 80 בפטירתה.

מסע הלוויה יצא בשעה 14:00 מישיבת 'פורת יוסף' גאולה, רחוב מלכי ישראל ירושלים בדרכה לבית העלמין סנהדריה, שם תיטמן בסמוך ונראה לציונו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בשבוע שעבר דווח ב"כיכר השבת" כי הרבנית אושפזה בבית החולים 'מעייני הישועה' בשל מחלה קשה ממנה סבלה ומצבה הוגדר קשה.

בהיכלי התורה ובהיכלי הישיבות נשאו תפילות רבות לרפואתה השלימה, והבוקר, למגינת לב מכריה ורבבות תלמידי בעלה הגדול, היא השיבה את נשמתה לבוראה.

הרבנים הגאונים שלמה, מסעוד וניסים בן שמעון, הגר"ש כהן והרבנית יעל ע"ה (צילום: יעקב כהן)

הרבנית יעל ע"ה, נולדה בחודש כסלו בשנת תרצ"ח, לאביה המקובל הצדיק הגאון רבי מנצור בן שמעון זצ"ל, מגדולי הרבנים הספרדים ומרבני ישיבת "פורת יוסף".

המנוחה ע"ה היא אחותם של הרבנים הגדולים הגאון רבי שלמה בן שמעון לשעבר חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי נסים בן שמעון אב"ד תל אביב והגאון רבי מסעוד בן שמעון מרבני שכונת רמת אלחנן וראש ישיבת "אור אליצור".

עמדה לצד בעלה במסירות נפש כשהיא עושה כל שביכולתה כדי לאפשר לו לשקוד על תלמודו ולהעמיד תלמידים רבים.

הרבנית יעל כהן ע"ה (צילום: יעקב כהן)

בפטירתה הותירה אחריה את בעלה הגדול שליט"א, אחיה הרבנים הדגולים, שלושה בנים וחמש בנות, נכדים וצאצאים ההולכים כולם בדרך התורה והיישר.

בהודעה שיצאה מטעם מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס נאמר כי "מועצת חכמי התורה בא"י, ראשי הישיבות, גדולי התורה, יושבי על מדין, רבנן ותלמידהון ורבבות עם ישראל בארץ ובתפוצות, משתתפים באבלו הכבד של מורינו ורבינו הכהן הגדול מאחיו, רשכבה"ג, פה קדוש, משיירי כנסת הגדולה ועמוד האש אשר לפני המחנה מרן ראש הישיבה רבינו חכם שלום הכהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף בהישבר עליו שבר גדול בפטירת נוות ביתו, אשת חבר, הרבנית הדגולה מרת יעל כהן ע"ה לאחר שנזדככה ביסורים קשים ומרים.

הרבנית יעל כהן ע"ה (צילום: יעקב כהן)

"המנוחה ע"ה מגזע תרשישים, בתו של המקובל רבי מנצור בן שמעון זצוק"ל, זכתה במשך שנים רבות לשמש את מרן שליט"א במסירות אין קץ מתוך אהבת תורה יוקדת ויראת שמים טהורה".

עוד נאמר כי "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול, ומשגרת קמיה דמרן שליט"א תנחומים כנים, מתוך תפילה שימשיך להנהיגנו בעוז ותעצומות. ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו ודור, עדי זקנה ושיבה בבריות גופא ונהורא מעליא. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה', ומן השמים ננוחם וה' ירפא את שבר עמו אכי"ר".

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, עושה בשעות אלו את דרכו חזרה לארץ, מביקור בקהילות היהודיות באירופה וככל הנראה לא יספיק להשתתף בהלוויה.

מביתו של הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף נמסר: "יחד עם ראש הישיבה ומשפחת בן שמעון הכבודה אנחנו אבלים על פטירתה מתוך יסורים של הרבנית יעל כהן זכר צדיקה לברכה, נצר לגדולי ירושלים, אשר מסרה את נפשה עשרות בשנים ועמדה לימין בעלה הגדול, ראש הישיבה שליט"א, המקום ינחם אותם בתוך אבלי ציון ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר