הנגיד פושט רגל

הנפילה של יוסף ג'ו גוטניק: חייב מאות מיליונים לנושים, הודיע על פשיטת רגל

המיליונר החב"די יוסף ג'ו גוטניק הודיע כי הוא פושט רגל בעקבות חובות של מאות מיליוני דולרים. לפני כחודש אמר כי ידע בעבר עליות ומורדות והוא מתפלל שהמגמה תתהפך שוב לטובתו (חרדים,בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

איל ההון החרדי יוסף ג'ו גוטניק, שדורג עד לפני מספר שנים כאחד האנשים העשירים ביותר באוסטרליה וביהדות החרדית עם הון בהיקף של יותר מ-300 מיליון דולר, הודיע על פשיטת רגל וחובות בהיקף של יותר מ-275 מיליון דולרים.

גוטניק, חסיד חב"ד שהתעשר בשנות ה-90 בזכות ברכתו של הרבי מליובאוויטש שהורה לו להשקיע במאגרי כריית יהלומים במדינה, נחשב בעבר לאחר מגדולי התורמים למוסדות חב"ד ולבעל השפעה פוליטית רבה בישראל.

בשנת 1996 הוזכר שמו כמי שמימן את הקמפיין תחת הכותרת "נתניהו טוב ליהודים", שלדברי גורמים במערכת הפוליטית היה מכריע ותרם רבות לניצחונו ולהיבחרו של נתניהו.

לגוטניק ולמקורביו, אז ראשי צעירי חב"ד הרב אהרונוב וסגנו חיים יענק'ל ליבוביץ, הייתה באותה קדנציה דלת פתוחה אצל ראש הממשלה הנבחר שחש כלפיהם הכרת הטוב. גוטניק כיהן בנוסף כנשיא קבוצת הכדורגל של מלבורן ונחשב לתורם גדול לארגוני חסד באוסטרליה.

על פי הדיווחים בעיתונות המקומית, גוטניק חייב לנושיו 275 מיליון דולרים, ואין לו נכסים בבעלותו למעט 16,087 דולר חיסכון ותיק אחזקות נוסף.

כלי התקשורת מציינים כי לפני פחות מ-30 שנה היו בבעלותו של גוטניק ארמונות פאר לצד מטוס פרטי, יאכטה ורכב מסוג רולס רויס. "מדובר באחת מפשיטות הרגל הגדולות במדינה" טוענים פרשנים כלכליים.

גוטניק הכריז על פשיטת רגל ביום שישי האחרון, זאת לקראת עתירה שמנהל מול חברה הודית לדשן עימם הוא בסכסוך על סכום כסף של 54 מיליון דולרים. בנוסף, חובות גדולים נוספים רשומים על שם רעייתו וכן על שם הקרנות המשפחתיות.

כלי התקשורת מציינים כי לפני מספר שנים חלה הידרדרות משמעותית בעסקיו של גוטניק, אולם הוא היה עיקש ונלחם בכדי להשיב את כבודו, ואכן בשנת 2014 הונו נאמד להיות יותר מ-250 מיליון דולר והוא היה ברשימת עשירי המדינה.

גוטניק עצמו סיפר לפני כחודש כי ידע בעבר עליות ומורדות והוא מתפלל שהמגמה תתהפך שוב לטובתו. "זה כבר היה בעבר לא מזמן ואני מקווה שזה יקרה שוב" אמר איל ההון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר