ממקום הפיגוע המחריד

שליח חב"ד בניס: "היה נס גדול בנות הקהילה זזו שניות לפני"

שליח חב"ד, הרב יוסף פינסון בראיון לכיכר השבת על האירועים הקשים בעיר. על הפחד, החרדה, הפצועים מחברי הקהילה, הנס הגדול ועל הדילמה האם הגיע הזמן לעלות לארץ ישראל (בעולם)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
המשאית הפוגעת (צילום מסך)

"מעל 200 בנות היו בדיוק היכן שהמחבל עבר עם המשאית דקה לפני האירוע אחת הבנות אמרה לחברותיה בואו נעבור לצד השני וכך ניצלו חייהן", מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" הרב יוסף פינסון שליח חב"ד בעיר ניס על הנס הגדול, בוקר לאחר פיגוע הדריסה הקשה בעיר בו נרצחו 80 איש נפצעו עוד כמאה ביניהם חמשה מתוך הקהילה היהודית בעיר.

כזכור, נהג משאית צרפתי ממוצא טוניסאי דהר עם משאית גדולה לתוך הקהל בחגיגות "יום הבסטיליה" ולאחר מכן יצא מהמשאית והמשיך לירות באקדחו לעבר החוגגים ההמומים עד שחוסל על ידי אנשי כוחות הביטחון הצרפתיים.

הוא מספר על ההרגשה העגומה במיוחד בקרב הקהילה היהודית בניס לאחר הפיגוע המחריד ומכריז כי הקהילה היהודית החליטה לא להיכנע לטרור המוסלמי ולהמשיך בחיים היהודיים. "ההכנות לקראת שבת יהיו כרגיל. אנחנו מתכוונים שלא לעצור את החיים היהודיים כל בתי הכנסת יפתחו, עם שמירה מתוגברת, כמובן", אומר הרב פינסון.

הרב יוסף פינסון

"גם הקייטנה "גן ישראל" תמשיך לפעול. כמה מהמדריכות נוכחו בפיגוע ונס גדול קרה שלא נפגעו. המשאית עברה ממש לידן והן ראו עשרות גופות של ילדים ומבוגרים נמעכים תחת גלגלי המשאית", מתאר הרב פינסון את החוויות הקשות שעברו בני הקהילה.

ככל הידוע חמשה מחברי הקהילה היהודית נפצעו בפיגוע, "עדיין לא פגשנו אותם כיוון שלא נתנו לנו ואנו מקווים שכבר הבוקר נוכל לבקר אותם ולהתעדכן במצבם המדויק", אומר הרב פינסון.

"הבוקר יהיה קשה אבל נתמודד בע"ה עם הטראומה הזאת ונצא יותר חזקים ונחושים בדעתנו לקדם את היהדות", מצהיר הרב פינסון.

לשאלה מה הוא אומר ליהודי שרוצה לעלות לארץ ישראל במיוחד בתקופה האחרונה עם כל הפיגועים בצרפת ובפרט בניס שכבר ידעה ניסיונות טרור בעבר עונה הרב פינסון נחרצות, "לא. בשום אופן לא בורחים. כך היא דעתו הברורה של הרבי בעניין, צריך לעשות הכל כדי לשמור ולאבטח ונדאג שיבואו עוד שוטרים וחיילים למוסדות היהודיים בכדי שלא נפחד ונוכל להמשיך בשגרת החיים היהודיים".

באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר