חלופה לעמונה? חלופה למתנחלים

לא צריך למצוא חלופה לבתי המתנחלים בעמונה. צריך למצוא חלופה למתנחלים עצמם. המרחב הפוליטי, הדתי והמנטלי בו חיים המתנחלים, נע בין הקרוון בעמונה לג'אבל מוכבר. זה מה שמעסיק את כל ישותם המסוכנת (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לא צריך למצוא חלופה לבתי המתנחלים בעמונה. צריך למצוא חלופה למתנחלים עצמם. המרחב הפוליטי, הדתי והמנטלי בו חיים המתנחלים, נע בין הקרוון בעמונה לג'אבל מוכבר. זה מה שמעסיק את כל ישותם המסוכנת.

זו הסיבה שדווקא הציבור החרדי והדתי חייב להתנער מהם במלוא התוקף, ולמצוא להם חלופה. המשמעות היא שיש לעשות הכול, דווקא בימים אלה של חשבון נפש, כדי שהאידיאולוגיה הדתית של המתנחלים תעבור מן העולם. לכל הפחות, מן העולם הדתי. שהם לא ימשיכו לגנוב את הזהות הדתית שלנו.

כי לא עובר יום או שבוע, בלי שהמתנחלים יסכנו חיים של יהודים. הם מגבירי השנאה הגדולים ביותר נגד מדינת ישראל ונגד יהודים. גם בארץ וגם בעולם. אמרת מתנחלים – אמרת שנאה. הגינויים ההולכים ומתרבים בעולם נגדנו, בא רק בעטיים. שיאים חדשים בגינוי האמריקאי ובאיחוד באירופי. הם, המתנחלים, אלה המייצגים את המגזר הדתי כלפי חוץ וכלפי פנים.

ומה רואים במסכי הטלוויזיה בעולם? יהודים דתיים קנאים, גוזלי קרקעות אפילו על פי הודאתם, חסרי כל אצילות וכבוד לזולת, הרואים את הכול רק דרך כוונת הרובה. הם, שבכל מחיר לא רוצים שלום. הם יאבקו לספח את השטחים אפילו במסירות נפש. שלום שלהם, משמעותו הנצחת הכיבוש או סיפוח שיהפוך את הערבים לעבדים נרצעים. שתהיה שפיכות דמים ככל שתהא. ממש תמונת ראי של האיסלם הקיצוני.

ואיפה המוסר היהודי? כמה זמן ניתן לכבוש עם אחר, גם אם הוא אויב קשה. האם למישהו מהמתנחלים איכפת מהתורים הבלתי נסבלים של ערבים במחסומים? זוג ערבים זקנים בני שמונים שצריכים לעמוד בתור שעות ולהתחנן לחיילת כדי לקבל תעודת מעבר? הטלת מצור על עזה ומחנק בשטחי יהודה ושומרון, זהו מוסר יהודי? האם איכפת להם מהאבטלה ומתת התנאים של מגוריהם, תורים ומחסומים וכל זאת במשך כחמישים שנה? הרי לא צריך להרוג דווקא ברובים. אפשר להרוג גם בבירוקרטיה.

אלא שאצל המתנחלים, מוסר יהודי משמעותו כיבוש וגירוש. ארץ ישראל השלמה. הם אטומים ביחס לצער של אחרים שאינם משלהם. האם כל הערבים הם מחבלים? רובם רוצים חיים שקטים. ומי לא נותן להם? המתנחלים. הם יעשו הכול לטרפד כל הסכם אפשרי. עם כל הקרוונים והגבעות שלהם, הם מעוררים בכל יום פרובוקציות חדשות, מייצרים מחבלים ושנאה ומסכנים חיי יהודים. מרחיקי השלום, ותאבי השטחים והמלחמות.

עד לא מכבר, היהדות הדתית והחרדית הייתה מתונה וסובלנית. חרדו לחיי אדם, ולא לשטחים. חרדו לשלום, ולא למלחמה. את זה ידעו גם בעולם. הלווייתו של פרס, הוכיחה שאומות העולם אוהבות את מדינת ישראל שהוא ייצג. המתנחלים שוטפים את המוח שכולם שונאים אותנו. מסתבר ששונאים רק אותם.

לכן הבעיה היא לא מציאת חלופה לקרוונים בעמונה. הבעיה האמיתית היא למצוא חלופה למתנחלים. שיצאו משם. שיאפשרו שלום. שלא יגנבו את הזהות הדתית שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר