לא עוצרת באדום

הרבנית ברש: גם כשרואים רב גוזל ומכניס לכיס - לא להאמין

במופע עתיר אקסטזה מול חסידות ומעריצות, יוצאת המחזירה בתשובה הפופולרית בהגנה טוטלית על הרב ברלנד, ו'מפעילה' את הנשים כנגד עיתונאי - שמצידו לא שותק ומקשה עליה • צפו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רבנית הפייסבוק רונית ברש (צילום: מתוך יוטיוב)

הרבנית רונית ברש, כח עולה בתחום ההחזרה בתשובה, מי שנודעת בכנסי הנשים ההמוניים שהיא מארגנת ובהסעות הקבועות לקבר רבי נחמן מברסלב שבאומן, "הנהיגה" בחודשים האחרונים מעמד מקורי בכנסיה.

בתיעוד שנחשף בסדרה המצליחה 'מחשב מסלול מחדש', נוכח יוצר הסדרה, הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום, באחד מהכנסים הללו, ופוגש בתופעה המדהימה, בה הרבנית ברש יוצאת באופן נחרץ להגנתם של רבנים ש"הסתבכו" בפלילים באופן זה או אחר, ומתבטאת בצורה חריגה בהקשר רגיש זה - אך דאום לא נותר חייב.

דאום והרבנית ברש (צילום: HOT)

וכך זה מתחיל, בתפילה תמימה מפי הרבנית: "שה' ישמור ויגן ויציל את כל החיילים והחיילות של צבא השם, את כל הרבנים את כל התלמידים-חכמים", וכאן היא עוברת לפירוט שמי: "את הרב יאשיהו יוסף פינטו בן זהרי", וקהל הנשים עונה אחריה אמן.

"הרב יאשיהו יוסף פינטו בן זהרי - צדיק הגון וישר", היא ממשיכה באקסטזה. "הרב ברלנד - שרף צבאות השם, מלאך קודש קודשים. הרב ברלנד והרב פינטו לקחו על עצמם גזירות קשות של עם ישראל", היא קובעת.

וכאן מתערב העיתונאי שנראה המום למדי: "אחרי שלוש שנים שבהן הרב ברלנד מבוקש לחקירה הוא הוסגר לישראל מדרום אפריקה ורק עכשיו נפתח המשפט שלו. אני באמת לא מבין, באיזה קטע את מברכת ככה? מקודם בירכת את הרב ברלנד שבורח מצו הסגרה ואת הרב פינטו. אין את מי לברך כבר?", הוא מקשה.

וברש עונה: "העולם הזה הוא עלמא דשיקרא. גם אם תראה את הרב גוזל ומכניס לכיס תגיד שזה לא באמת. על עיוור. 'תמים תהיה עם ה' אלוקיך', אני לא שואלת שאלות", היא קובעת נחרצות. "אבל הרב ברלנד היה מבוקש על עבירות", מקשה דאום, "תתפללי על אנשים חלשים", והרבנית פונה לטריק המוכר, לקהל השבוי:

"הם יקצצו אותך", היא מחווה בידה לכיוונו, וממשיכה: "הרב פינטו צדיק הגון וישר - שתמחא כף מי שככה חושבת", והקהל כמובן מוחה כפיים בקצב נלהב. "אתה הולך על פי עלמא דשיקרא, עולם של טלוויזיה שאתה נותן לצופה לראות מה שאתה רוצה לראות", היא מנסה לנמק באזני העיתונאי הנדהם.

* הווידאו באדיבות 'HOT' ויוצרי הסדרה חנוך דאום וירון ליכטנשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר