הרשלנות באולמי עדיה

התקינו את הנברשת שקרסה דרך יוטיוב

חמישה כתבי אישום הוגשו היום נגד בעלי האולם והאחראים לרשלנות הפושעת שהביאה למותה של אביבה חיון שהנברשת קרסה על ראשה במהלך חתונה, ול-21 פצועים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האולם לאחר האסון (צילום: אבי מועלם, ynet)

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד חמשה מעורבים באסון קריסת הנברשת באולמי עדיה ביבנה. באסון שאירע לפני כשנה וחצי נהרגה אביבה חיון שהנברשת קרסה על ראשה ו-21 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל-בינוני.

בין הנאשמים שני בעלי האולם, המהנדס והשניים שייצרו את הנברשת ומואשמים בגרימת מוות ברשלנות כשמתברר שכל התקנתה של הנברשת היה סיפור של רשלנות אחד גדול.

שני הבעלים, עובדיה כהן ויגאל עקליאן, הגיעו לעסקת טיעון עם הפרקליטות, ובתמורה להודאה תבקש הפרקליטות להטיל עליהם שישה ושלושה חודשי עבודות שירות בהתאמה. הם גם ישלמו קנס של 50 אלף שקל כל אחד.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יניב בן-הרוש מפרקליטות מחוז מרכז, כהן שימש גם בעלי חברת התאורה האמונה על מתן השירותים לאולם. הנאשם השלישי, אורן זרוג, שימש שותף בחברה ומונה לאחראי התאורה באולם, זאת אף שהיה חסר הכשרה או השכלה הנדסית. הנאשם הרביעי, ניסן ברנס, שימש בין השאר מסגר באולם, אף שגם הוא היה חסר הכשרה או השכלה מתאימה. הנאשם החמישי, עותניאל מדר, הוא מהנדס הקונסטרוקציה.

במהלך אוגוסט 2014 הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי נדחתה על ידי הבעלים. כשמועד פתיחת האולם התקרב, ועדיין לא היה גוף תאורה מרכזי באולם, הציע זרוג שכאמור היה חסר כל ידע מקצועי, לכהן ועקליאן שהוא יתכנן גוף על סמך סרטון וידאו שראה ביוטיוב. הבעלים הסכימו, ולשם ההתקנה בתקרת האולם גייס זרוג את המסגר ברנס.

בכתב האישום נטען שגוף התאורה הותקן כשהוא לוקה בכשלים רבים וללא מנגנון אבטחה למניעת צניחתו במקרה של כשל.

למרות כל הכשלים, בנובמבר 2014 הוזמן המהנדס מדר לבדיקת גופי התאורה באולם ואישר אותם. על פי כתב האישום, הוא לא ביקש פרטים הכרחיים על גוף התאורה המרכזי, לא ביצע בדיקה מעמיקה ולא הבהיר לנאשמים שהוא אינו מוסמך לתת אישור. לאחר שקצין הרישוי סירב לקבל את האישור שניתן, בשל העובדה שהיה מדובר במסמך לקוני בכתב יד, הוכן מטעמו של מדר אישור מודפס.

במהלך החקירה התברר שלגוף התאורה שקרס חוברו שני מנועים אשר לא מתאימים לפעולה הנדרשת, בין השאר משום שלא היה בהם בלם משני. עוד התברר כי הכבלים שעליהם היה תלוי לא מתאימים לתקן הישראלי. זרוג, נטען, לא ביצע שקילה של גוף התאורה או ביצע חישוב לגבי חוזק הכבלים הנדרש.

750 איש נכחו בחתונה ביבנה ביוני אשתקד. מעט לאחר השעה חצות כשרוב האורחים כבר עזבו את המקום, התנתק גוף מנורה גדול שהיה תלוי בתקרת האולם, והרג את חיון במקום. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה ופינו לבית החולים 21 בני אדם, בהם ארבעה במצב בינוני.

בעקבות האירוע נסגר האולם לתקופה קצרה לצורכי חקירה של יחידת ההונאה של מחוז מרכז. המשטרה עצרה את מהנדס התאורה עתניאל מדר ואת עובד האולם שהפעיל את גוף התאורה אורן זרוג. מאוחר יותר גם נעצרו בעלי האולם ונחקרו באזהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר