ממפיס: "ההמבורגר הכשר הכי טעים בתולדות עם ישראל"

עיתונאי שהתקרב ליהדות, הפך לרב, הפך למבקר המסעדות של מקור ראשון וכעת - הפך למסעדן וטוען שהוא בעליו של "ההמבורגר הכשר הכי טעים בתולדות עם ישראל". בשתי מילים: אורי מלמד

כיכר אוכל | כיכר השבת |
חזה אווז במקום בייקון. ההמבורגר הכשר של ממפיס בתל אביב (צילום: מתוך הפייסבוק של Memphis )

זה כבר מרגיש כמו שכתוב שבועי של אותה ידיעה - עוד הצהרה של איש אוכל ישראלי על כמה ששווה להחזיק עסקים כשרים, שהציבור מעדיף כשר ובגדול, מנסים להוכיח שהכוונה ב"כשר" היא לא אוטומטית "פחות טוב".

תקציר מהיר למי שפספס את הפרקים הקודמים בסדרה "ישראל עוברת לכשר": הבר המפורסם בפלורנטין "באגסי" בבעלות השפית חיה קלור הפך לכשר, כך גם רשת מסעדות "הרברט סמואל", השף מאיר אדוני סוגר שתיים ממסעדותיו בארץ שאינן כשרות וחמישה מקומות חדשים כשרים נפתחו בתל אביב.

מעיתונאי למסעדן שמוכר המבורגר כשר בתל אביב

אורי מלמד התחיל כעיתונאי ישראלי, התגורר בפריז 3 שנים, כשחזר, התקרב ליהדות, הוסמך לרבנות והפך למבקר המסעדות של מקור ראשון. אך לפני ארבע שנים הוא החליט "לעבור צד" ופתח את מאפיית "לחם תושיה" בשיינקין.

אורי מלמד מימין בממפיס (צילום: מתוך הפייסבוק של Memphis)

בראיון להארץ הוא מודה שהאהבה האמיתית שלו זה בכלל המבורגרים. "אני ממש אוהב המבורגרים וכחובב שלהם הייתי מתוסכל מאוד מזה שאני לא מוצא המבורגר אחד ברמה שאני רוצה" אמר מלמד שהשבוע הכריז על פתיחתה של "ממפיס" - מסעדה שבתיאור העסק שלה היא טוענת לבעלות על "ההמבורגר הכשר הכי טעים בתולדות עם ישראל".

הקהל רוצה כשר

"יש מגמה ודאית של יותר מסעדות כשרות כי השוק גדל והקהל התעורר ורוצה לאכול כשר ובאופן ספציפי בהמבורגר הורגש חיסרון גדול ומי שבאמת אוהב המבורגרים עמד הרבה פעמים באמת מתוסכל מהצד ואנשים הבינו את זה שיש כאן הזדמנות" מסביר מלמד את תופעת הכשרות המתפשטת.

מלמד פנה לשף עמיר אילן ויחד הם הרכיבו "מוצר שנותן פייט לכל המבורגר אחר בעיר, בטח ובטח לא כשר" כהגדרתו. אחרי תהליך ארוך, הם מצאו את תרכובת הנתחים המדויקת להמבורגר, אליו הם מצרפים בצל מקורמל ואת רוטב הבית - מתכון סודי שהורכב בהשראת רטבים אמריקאיים לברביקיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר