אינתיפאדת ההצתות

השריפה הגדולה בחיפה - הצתה מכוונת

גל השריפות שמכה בישראל ביומיים האחרונים הוכרז באופן רשמי כ"אינתיפאדת הצתות" מכוונת של מחבלים ערבים חלקם נלכדו במהלך ניסיונות הצתה במקומות שונים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שכונת רוממה בחיפה (צילום: דוברות כב"ה)

מחקירה ראשונית של כוחות הכיבוי עולה כי ארבעת המוקדים של שריפות הענק בכרמל הם תוצאה של הצתות מכוונות. דובר כבאות חיפה, אורי צ'יבוטרו, אמר בצהריים (חמישי) כי "אנחנו במצב מלחמה".

אסף ליברטי דובר שרות בתי הסוהר דיווח בצהריים שתצפיתנים זיהו 3 חשודים מנסים להצית אזור מסוים, הם הזעיקו את המשטרה שתפסה אותם ולקחה אותם לחקירה.

רצף האירועים וההכרה כי מדובר בפעולת טרור הביאה להחלטה על כינוס הקבינט המדיני ביטחוני הערב כדי לדון במצב ולמצוא פתרונות שיביא לעצירת התופעה המטרידה.

בינתיים, השריפה בחיפה מעוררת דאגה ובמד"א החל בפינוי פיזי של המונשמים מבית החולים הסיעודי 'פלימן' בהתאם לתוכנית של משרד הבריאות ופיקוד העורף. 22 אמבולנסים ממרחבים חיצוניים גויסו למשימה. בשל האירועים הופסקו כמה קווי מתחי גבוה ברחבי חיפה ועובדי חברת החשמל פועלים בשטח לאיתור ותיקון ההפרעות באספקת החשמל.

בשירות בתי הסוהר נערכים לפינוי בתי סוהר מאזורי שריפה. בהערכת מצב מיוחדת שנערכה בראשות נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, היה הנחתה להיערך לפינוי בית הסוהר "כרמל" ובית הסוהר "דמון" ייערכו מידית לפינוי כ 600 אסירים וכ 150 אנשי סגל שב"ס. פעולות הפינוי, אם יתרחשו, יתבצעו בהוראת המשטרה וכב"ה ובהתאם להנחיותיהם. האסירים, אם וכאשר, יועברו לחמישה בתי סוהר אחרים ברחבי הארץ אשר ערוכים לקליטתם. בנוסף לפינוי אסירים וסוהרים, יפונו מבתי הסוהר בעלי החיים – כלבים וסוסים.

השריפה בחיפה היא בעצם שרשרת דליקות שפוקדת את חיפה בדרום העיר, בכניסה הצפונית ובכמה מוקדים בכרמל – ומסכנת עשרות אלפי תושבים. כוחות הכיבוי הורו על פינוי של 11 שכונות: רמות ספיר, רמת חן, רמת אלמוגי, רמת בן גוריון, אחוזה, מרכז חורב, רוממה, רמת אשכול, בגין, רמת גולדה נאות פרס. התושבים מפונים למתנ"ס בת גלים ולאצטדיון קריית אליעזר הישן. קווי מתח גבוה לחיפה נותקו ומטוסים מטילים חומרים מעכבי בערה על בתים בשכונות. כאמור, על פי ההערכות של כיבוי אש, ארבעת המוקדים העיקריים של השריפות בעיר מקורם בהצתות.

עד עכשיו הגיעו לביה"ח כרמל 27 נפגעים מאירועי השרפות בכרמל. מתוכם 19 נשים ו 8 גברים. 3 נפגעים כבר שוחררו והשאר מטופלים בפגיעות של שאיפות עשן ונפגעי חרדה. ד"ר סלים חלבי מנהל מיון כרמל מעדכן כי מרבית הנפגעים במצב קל והוא מטופלים ע"י מיטב הרופאים המקצועיים. "אנו מקווים בקרוב לשחרר את הנפגעים שמצבם יאפשר. ביה"ח כרמל ממשיך לתפקד במצב חירום בחדר המיון וערוך לכל תרחיש", אמר חלבי. בבית החולים נפתח מרכז מידע טלפוני לבירורים על אודות נפגעים (1255142).

בינתיים, הוכרז מצב חירום וגיוס כללי של כלל מערך הכיבוי בארץ וסגירת תחנות הקצה, כל רכבי הכיבוי שמשמשים את המתנדבים יופנו לטובת שימוש לוחמי האש המקצועיים. בנוסף, דווח כי גדוד קדם ושחר של חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף הוקפצו וגויסו אנשי מילואים לטובת משימות סיוע אזרחי. בנוסף, פיקוד העורף מסייע למשטרת ישראל ולכב״ה באמצעים וכוחות כיבוי.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את ממלא מקום נציב הכבאות, שמעון בן נר, לרכז את כל כוחות הכיבוי המוטס בחיפה ולבקש עוד כ-300 כבאים מפיקוד העורף. ארדן הבטיח לבן נר שכל כוח או אמצעי שיזדקק יועמד לרשותו מיידית בלי מגבלת תקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר