חברי הכנסת גליק ובהלול במתווה חילופי לחוק המואזין

חברי הכנסת יהודה גליק וזוהיר בהלול יוזמים מתווה חילופי לחוק המואזין. ליוזמה מצטרפים רבנים ואנשי דת מוסלמים ונוצרים. בכינוס שערכו השניים הם פרסמו קריאה לדחות את החוק (חדשות, בארץ)

משה פריגן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בעקבות החלטת הממשלה להמשיך ולקדם את חקיקת 'חוק המואזין', יזמו ח"כ זוהיר בהלול (המחנ"צ) וח"כ יהודה גליק (ליכוד) כינוס חירום במטרה לקדם הבנות דתיות בדרך של הידברות ולא בדרך של חקיקה. בכנס השתתפו רבנים, שייח'ים, אימאמים וכמרים בכירים.

המתווה החלופי לחוק המואזין גובש ע"י אנשי דת בהובלת ח"כ בהלול וגליק, ונאמר בו: "פונים אנו לראש הממשלה בבקשה להוריד את הצעת-חוק המואזין מסדר יומה של הכנסת.

ח"כ גליק אמר בכנס שנערך השבוע כי "יש אנשים שאומרים: 'יש פה כל כך אנשי דת בטוח יהיה פה פיצוץ!' ואני אומר: יש פה כל כך הרבה אנשים שהאלוקים בליבם, בטוח שיש סיכוי אמיתי לשלום ודיבור. היו הרבה גורמים שרצו למנוע את הכינוס הזה כדי 'להראות להם מה זה' אבל אנחנו לא פה כדי להוריד ידיים אלא כדי לקדם הסכמה".

ח"כ זוהיר בהלול אמר: "כשאני רואה את האנשים שהגיעו לכאן מתמלא לבבי גאווה, לא חקיקה צריכה לנהל את חיינו אלא הדיאלוג האמיתי. השותפות ביני ובין ח"כ גליק היא תכלית ה'כן' להבנה והידברות ותכלית ה'לא' לחקיקה אנטגוניסטית וכפייתית".

שיח' מחמד כיואן, יו"ר וועדת האימאמים בישראל אמר: "קול המואזין אינו רעש. אם יש מחלוקת אפשר להגיע לפתרונות יצירתיים תוך הידברות, אבל אסור, וגם לא נקבל פתרון המחלוקת בכפיה".

הרב עודד וינר, לשעבר מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל וכיום יועץ לרבנים הראשיים לישראל אמר כי: "הכאב של מי שחושב שיש כאן פגיעה בדתו הוא כאב אמיתי. הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ביקש למסור כי אין פה שמץ של חוק דתי. יש פה ענין של שכנות טובה. יש פתרונות ישימים מהיום למחר. החוק לא אמור לקום ולא להיות יש לנו ריקמה עדינה מאוד רגישה בחיים המשותפים ואנחנו צריכים לשמור עליה מכל משמר".

ח"כ יהודה גליק אמר הערב ל"כיכר השבת" כי "אריה דרעי וש"ס תומכים במהלך אותו הוא מוביל לדחיית החוק. יהדות התורה תצביע על פי המשמעת הקואליציונית. לצערי, רוברט אילטוב ושולי מועלם מתעקשים להעלות את החוק מחר בקריאה טרומית אך פניתי לראש הממשלה ואני מקווה כי החוק לא יעלה מחר".

בהצהרה משותפת שנמסרה על ידי הנוכחים בתום הכנס נאמר: "אנו רבנים, שייח'ים וכמרים, יהודים, מוסלמים דרוזים ונוצרים, פונים לראש הממשלה בבקשה להוריד את הצעת-חוק המואזין מסדר יומה של הכנסת.

"זכות וחובת הפולחן הדתי היא זכות המוקנית על ידי הא-ל ואינה עניין לחקיקה. זכות זו הוכרה גם במגילת העצמאות.
לפיכך נראה בעינינו כי חקיקה בתחום זה עלולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. אנו רואים לנכון לנהל דיאלוג והידברות בין הצדדים. אין אנו חולקים על זכות המואזין לקרוא לתפילה כפי שמתחייב ממצוות האיסלאם מחד גיסא ומאידך גיסא אנו קוראים למציאת פתרונות ישימים לקריאת המואזין ובעיקר לקריאה עם שחר תוך התחשבות בכלל האוכלוסיה, לרבות בערים מעורבות. על כן, אנו מציעים מתווה חלופי לחוק שיכלול:

א. הקמת וועדות מקומיות המורכבות מאנשי דת מהעדות השונות בכל רשות מקומית על מנת שיגיעו למתווה מוסכם.

ב. הקמת וועדה בין דתית במשרד ראש הממשלה שתהווה כתובת לפניות בנושא ותגבש מתווה מוסכם למקומות שבהם קיימת מחלוקת.

אנו משוכנעים כי בדרך זו נוכל לחזק את האמון ההדדי בתוכנו ולקיים חיים משותפים מתוך כבוד הדדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר