מפקיר את הכותל?

מסתמן: בג"ץ יאפשר קריאה בתורה של "נשות הכותל"

לפי צו על תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ מסתמן כי נשות הפרובוקציה יוכלו לקרוא בספר תורה בעזרת הנשים. בנוסף, מוטלת אחריות על רב הכותל למנוע חיפוש על נשים מעבר לבדיקה הרגילה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשים עם ספר תורה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בהחלטה וצו על התנאי שהוציא הבוקר (רביעי) בית המשפט הגבוה לצדק בעתירה של נשות הפרובוקציה, וארגוני הנשים, ארגון קולך ומרכז צדק לנשים בעניין קריאה בספר התורה בעזרת הנשים בכותל, הוחלט על איחודה עם שתי עתירות דומות, האחת – עתירת נשות הכותל ושורת ארגונים על אי יישום מתווה הכותל; ומהצד השני לחלוטין - עתירת מרכז ליב"ה החרד"לי הטוענת כי מתווה הכותל אינו חוקי.

החלטת בית המשפט קובעת שלוש נקודות שמעוררות דאגה בקרב היהדות החרדית ובקרב כל מי שדואג למקום המקודש.

  1. על המדינה להסביר תוך 30 יום מדוע היא מונעת מנשים את הקריאה בספר התורה בעזרת הנשים בכותל.
  2. קשת רובינסון במתכונתה הנוכחית אינה מתאימה כחלופה לנשים ואינה מספקת פתרון מלא לסוגיית הנשים כפי שמספקת הרחבה המסורתית.
  3. בית המשפט מורה לרב הכותל למנוע חיפושים על נשים, מעבר לבדיקה הביטחונית הרגילה הנעשית לכל באי הכותל.

בקרב נשות הפרובוקציה הובעה שמחה מההחלטה, יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, אמרה: "זו בשורה ענקית לכל הנשים שרוצות לקרוא בתורה בכותל ולכל הבנות שאי פעם ירצו לחגוג בת מצווה בכותל. גם כשנדמה לכולם שאין גבול לכוח של הרבנות ולכוח של רב הכותל, בא בית המשפט ובהחלטה שיש בה קודם כל אומץ אבל גם הרבה חכמה, הוא מוביל לפתרון של הידברות, שאליו כבר הגענו, ולכן המשמעות של ההחלטה היא שיש לקדם את יישומו המלא של מתווה הכותל. שוב מתברר שבית המשפט הוא המקום שבו נמצא האומץ מול הפחדנות של הכנסת והפחדנות של הממשלה".

כזכור, מידי ראש חודש מגיעות הנשים לרחבת הכותל המערבי כשהן מנסות בכל פעם להכניס ספר תורה כדי לקרוא בו בניגוד לתקנות של רב הכותל. החלטת בג"צ מהבוקר צפויה לערר את המאבק מחדש ולהעלות הילוך בקרב החרדים שבשנה האחרונה כמעט ומתעלמים מהקבוצה ההזויה מלבד כמה נשים ששורקות במשרוקיות במהלך התיפלה של נשות הכותל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר