אין כניסה למוסלמים

יממה אחרי שטראמפ חתם על הצו: מוסלמים נשארו מחוץ לטיסה

כמעט יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על צו האוסר על כניסתם לארצות הברית של נוסעים משבע מדינות מוסלמיות, האכיפה בפועל של הצו כבר החלה (חדשות, עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמעט יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על צו האוסר על כניסתם לארצות הברית של נוסעים משבע מדינות מוסלמיות, האכיפה של הצו כבר החלה: כלי תקשורת דיווחו בסוף השבוע כי נאסר על חמישה נוסעים מעיראק ונוסע נוסף מתימן לעלות על טיסה לניו יורק.

על פי הדיווח, מדובר בטיסה של "EgyptAir" המצרית. הנוסעים הגיעו לנמל, אבל אז עודכנו כי הם לא יכולים לעלות על המטוס, אלא לנסוע בחזרה לארצות מוצאם באמצעות טיסות אחרות. בדיווחים צויין כי למרות העובדה שלנוסעים הייתה ויזה בתוקף לארה"ב, נמנע מהם לעלות למטוס.

הצו שנחתם אמש, הוא אחת מהבטחות הבחירות מעוררות המחלוקת של טראמפ. במסגרת הצו, נאסרה כניסה של פליטים לארצות הברית למשך ארבעה חודשים. בנוסף, תיאסר זמנית, למשך 30 יום, כניסתם של נוסעים מסוריה, עיראק, איראן, סודן, לוב, סומליה ותימן.

"אני הולך לחתום על צעדים חדשים שירחיקו מחבלים איסלאמיסטיים קיצוניים מארה"ב. אנחנו לא רוצים אותם כאן. אנחנו רוצים שיבואו לכאן רק אלו שתומכים במדינה ואוהבים את אנשיה" אמר טראמפ בהתייחסו לצו עליו חתם.

בעקבות הצעדים של טראמפ, פרסמו במהלך סוף השבוע בסוכנות הפליטים של האו"ם הודעה בה הם מביעים דאגה עמוקה מצעדי טראמפ, וקוראים לו להציע מקלט לנמלטים ממלחמות ורדיפה.

דוברת סוכנות הפליטים של האו"ם ונינה מסטרצ'י אמרה כי "אני חושבת שהוגן לומר שהפליטים שבאים לארה"ב כדי למצוא לעצמם מקום חדש לחיות בו עוברים בדיקות קפדניות יותר מרוב האנשים שנכנסים לארה"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר