הטבח במושבה מגדל

נתן עתיה בן ה-10 - העמיד פני מת, ברח מהחלון וניצל

"שכבתי והעמדתי פנים שאני מת עד שהוא עזב את הבית, ואז ברחתי מהחלון" - כך, במספר מילים בודדות, סיפר נתן עתיה בן ה-10, כיצד ניצל מהרצח הנוראי שהתרחש בבית משפחת סלע (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכניסה לבית המשפחה (צילום: משטרת ישראל)

נתן עתיה, הוא רק בן 10, אבל את הזוועה האיומה שהתרחשה בצהרי יום השבת, בבית חבריו במושבה מגדל, אצלם סעד את סעודת השבת יחד עם אחיו, הוא שרד בזכות תושייה שגילה.

"שכבתי והעמדתי פנים שאני מת עד שהוא עזב את הבית, ואז ברחתי מהחלון", סיפר נתן לשכנים, שהבחינו בו ראשונים, זמן קצר לאחר הימלטותו מהבית. "ידעתי שהוא הרג את אחי", הוסיף נתן הקטן.

נתן ואחיו נחמן בן ה-11 התארחו לסעודת שבת בבית מספחת סלע, עד שלפתע אבי המשפחה פתח במסע הרג אזכרי ונוראי. נחמן, נרצח בדקירות הסכין, נתן, נפצע באורח קשה, ובבית החולים רמב"ם, לאחר שנותח בהצלחה, הוגדר מצבו בינוני.

לפי חשד המשטרה, בעל הבית דקר את אשתו דור בת ה-23, את שני ילדיהם הקטנים יוסף (שנה ועשרה חודשים) ובנימין (שמונה חודשים) וכן את נחמן עתיה. לאחר מסע הרצח, נמלט החשוד אך הוא נלכד כעבור זמן קצר סמוך לבית המשפחה.

האבא ישראל עתיה מספר על הטרגדיה (צילום: אביהו שפירא - ynet)

כאמור, נתן הקטן, נדקר אף הוא אך העמיד פני מת עד שהרוצח עזב את הבית ולאחר מכן נמלט דרך החלון. השכנים שנתקלו בו, שמעו ממנו על הזוועה בבית משפחת סלע והזעיקו את הכוחות.

נתן הוטס במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נותח בעקובת פגיעת הסכין בצווארו. לאחר הניתוח הועבר למחלקה הכירוגית בבית החולים לילדים רות.

אלי פרץ, מנהל מד"א אזור ירדן, סיפר כי "הילד סיפר לצוות מד"א הראשון שהגיע לזירה שהוא הצליח להימלט אחרי שהעמיד פני מת וכך ניצלו חייו, ואז ברח מהבית לרחוב".

ד"ר האני באחוס, מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם, סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי "הילד הגיע אלינו עם פציעות קשות מאוד בפנים ובצואר. חתכים עמוקים מאוד גם בכפות הידיים. לאחר שהוא עבר בירור ראשוני הילד עבר לחדר ניתוח כדי לטפל בפציעותיו הקשות בפנים. הפגיעה אצלו היא ברקמות בפנים ובצוואר, פציעות קשות ועמוקות, ולכן הוא הועבר לניתוח במהירות הרבה ביותר".

החלון ממנו ברח נתן (צילום: מתוך ynet)

אמו של נתן, שאיבדה את בנה נחמן ז"ל, הגיעה לבית החולים כשהיא מלווה בשכנתה. היא היתה נסערת והרבתה בקריאת פרקי תהילים.

בית המשפט השלום בנצרת דחה אמש את דרישת המשטרה לבצע נתיחה בגופתו של נחמן ז"ל, זאת לבקשת בני המשפחה שמיוצגים על ידי עו"ד שי עמרוסי. בני המשפחה הסכימו לבצע בדיקה חיצונית.

הבוקר, יובא החשוד ברצח לדיון בהארכת מעצרו.

ישראל עתיה, אביהם של הילדים, סיפר עם צאת השבת על הרגעים הקשים: "רצתי לזירה ודרשתי מהשוטרים שייתנו לי פרטים לגבי הבן שלי. השוטר אמר שהוא לא יכול למסור פרטים, אבל מהפנים שלו הבנתי שנחמן מת".

לדבריו: "הם היו מיודדים איתם. נחמן היה ילד נפלא, בליל שבת הוא לקח על עצמו את כל ספר תהילים והיום הוא סיים אותו. הוא הגיע לשם לסעודה, ולא חזר".

ישראל עתיה סיפר על השתלשלות האירועים בשבת ואמר: "בשבת בצהריים קיבלתי הודעה שבן אדם פה במגדל רצח את שני הילדים שלו ואת אשתו. ידעתי שהילדים שלי שהוזמנו אליו לסעודה היו צריכים להיות אצלו בבית. לא יכולתי להתקרב. הסברתי לאחד מעובדי מד"א שאני האבא של אחד הילדים שהיו שם".

ישראל סיפר כי הוא נשאל האם נתן הוא בנו הקטן: "אמרתי לו 'כן'. הוא אמר שהוא פצוע קל ובהכרה ובדרך לרמב"ם. ידעתי שיש לי שם עוד בן בזירה. חזרתי הביתה כדי לבדוק אם הוא הגיע הביתה כי אני לומד תורה בבית כנסת, בכולל. כשהבנתי שהוא לא בבית רצתי בחזרה למקום ודרשתי מהשוטרים שיתנו לי פרטים. הוא אמר לי שאני לא יכול לנדב לך פרטים, אבל הבנתי מהפנים שלו שהוא מת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר