לקיים בנו חכמי ישראל

"המצב לא טוב": החמרה במצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן

"מצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן לא טוב", כך מודיעים מקורביו, לאחר שהמצוקה הנשימתית הוחמרה. "לקרוע שערי שמים", הם מתחננים. מרן הגר"ח קנייבסקי הורה: לקרוא פרק קמ"ב בתהילים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בשבט תשע"ז | 29.01.17
מרן רבי אהרון לייב שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

לקיים בנו חכמי ישראל: בשעה האחרונה (ראשון) חלה שוב הידרדרות מצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן המאושפז מאז אמש במחלקת טיפול נמרץ ב'מעייני הישועה' לאור קשיים במערכת הנשימה.

בעקבות ההחמרה, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה לומר את פרק קמ"ב בתהילים - "משכיל לדוד", לרפואתו של מרן הגראי"ל שטיינמן.

"יש סוג של החמרה קלה, המצוקה הנשימתית נמשכת", אומרים מקורביו של ראש הישיבה. מקורביו מספרים כי "המצב לא טוב" ומסבירים כי מלבד ההחמרה בדקות האחרונות, מאז אושפז אמש "אין שיפור משמעותי". המקורבים מוסיפים וקוראים לציבור "לשאת תפילה ולקרוע שערי שמים לרפואתו של מרן ראש הישיבה".

ל"כיכר השבת" נודע כי במידה ובשעות הקרובה לא תהיה הטבה במצבו הבריאותי, הרי שהרופאים יאלצו לשנות את דרכי הטיפול בראש הישיבה, להרדימו ולחבור למכונת הנשמה.

בהודעה שפרסמו מקורביו של ראש הישיבה נאמר: "לקיים בנו חכמי ישראל, לאור החמרה במצבו של מרן ראש הישיבה רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פיגא שטיינמן שליט"א הציבור נקרא להעתיר בתפילה ותחנונים ולהרבות בלימוד התורה בתענית דיבור לרפואתו השלימה והן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים".

המנהל הרפואי של 'מעייני הישועה' פרופ' מוטי רביד מעדכן כי "צוות הרופאים הבכיר מבצעים בדיקות למציאת מקור זיהום שנמצא אצל הרב, מצבו של הרב יציב".

נשיא המדינה רובי ריבלין, שוחח כעת עם מנכ"ל מעיני הישועה רוטשילד ועם יו''ר דגל התורה ח״כ משה גפני על מצב בריאותו של הגראי״ל.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ויו"ר 'עזרה למרפא' הרב אלימלך פירר הגיעו לבית החולים בעקבות המצב.

בעקבות הדיווח על החמרה במצבו, בהיכלי הישיבות - פוניבז' ואורחות תורה, הופסקו סדרי הלימוד והחלו באמירת פרקי תהילים.

רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין שעודכן הבוקר על ההחמרה במצבו של מרן רה"י שליט"א הורה למקורביו השוהים לצידו לקרוא בקול 10 פרקי תהלים ולאחר מכן ערך "מי שבירך" לרפואתו.

בהיכל ישיבת מיר, ראש הישיבה הגאון רבי יצחק אזרחי, עובר לפני התיבה באמירת תהילים.

בהיכל ישיבת סלבודקה, הגאון רבי דב לנדו, ראש הישיבה, הפסיק את הלימוד עם החברותא בביתו ועלה לבית המדרש של הישיבה והורה להתחיל תהילים, בהם משתתפים גם ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ומאות תלמידי הישיבה.

הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל 'החינוך העצמאי', שיגר הודעה לכל מנהלי בתי הספר, "לשלב מיידית ביום הלימודים אמירת פרקי תהילים ולחזק את התלמידים בתורה ויראת שמים לזכותו", של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן "הזקוק לרחמי שמים מרובים".

יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי פרסם בחשבון הטוויטר, קריאה לציבור להתפלל לרפואת מרן הרב שטיינמן: "מרן הרב שטיינמן, החי בסגפנות 104 שנים ומתפלל למען עם ישראל זקוק לתפילותינו. דתיים וחילונים קחו דקה התפללו לרפואת 'אהרון יהודה לייב בן גיטל'".

מרן ראש הישיבה הובהל אל בית החולים שעה קלה לאחר צאת השבת ברכב אמבולנס של ארגון החסד 'עזרא למרפא', לאחר שסבל מקשיי נשימה קשים ומחום גבוה וזאת לאחר התייעצות עם רופאו האישי פרופסור אברהם וינברגר.

לאחר בדיקות מקיפות ובהתייעצות עם בכירי הרופאים בבית החולים התברר כי בחסדי שמיים הדופק שב לסידרו וחלה כאמור הטבה מסויימת.

מרן ראש הישיבה הושאר לאישפוז וברחבי העולם היהודי השתתפו המונים בתפילות נרגשות ואמירת פרקי תהילים לרפואתו השלימה.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה ובתחנונים עבור רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר