מצבו של מרן רה"י

המקורבים דואגים, הרופאים דווקא מרגיעים: "המצב יציב"

גילו המופלג של מרן הרב שטיינמן פותח פתח לפרשנויות שונות לגבי הגדרת המצב הרפואי המדוייק. "כיכר השבת" עם כל הדעות - מדאגת המקורבים ועד גרסת הרופאים • הערב: עצרות תפילה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: בעריש פילמר)

עיני העולם היהודי כולו נשואות היום (ראשון) לעבר מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני ברק, שם מאושפז מאז מוצאי שבת, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, בן ה-104, בעקבות מצוקה נשימתית וזיהום.

כמו באשפוז הקודם בו הודעותיהם של המקורבים והתלמידים סתרו לעיתים את ההערכותיהם של אנשי הצוות הרפואי ב'מעייני הישועה', נדמה שגם הפעם העובדה כי מרן ראש הישיבה בגילו המופלג חלוש וקיים זיהום בגופו, פותחת פתח לפרשנויות שונות לגבי הגדרת המצב הרפואי המדוייק.

המקורבים, מטבע הדברים, חוששים מאוד למצבו הבריאותי של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובעיקר מכך שחלילה בשל קשיי הנשימה ייאלצו הרופאים להרדימו ולהנשימו מה שעלול לגרום להליך רפואי מורכב ומסובך.

מנגד, דווקא הרופאים ב'מעייני הישועה' מביטים על הדברים אחרת. פרופסור רביד תוקף את גל השמועות וטוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל אחד שבא להיות חשוב, מדבר ומפיץ שטויות".

"המצב כמו שדיברנו בבוקר יציב, הרב מקבל טיפול אניביוטי החל מאתמול, אני סבור שמלכתחילה הזיהום לא היה כזה חמור אנחנו מטפלים ומשתלטים עליו", מפרט פרופ' רביד.

בעניין ההנשמה בגילו של הרב, אומר פרופ' רביד כי "אי אפשר להתנבא על שום דבר. כרגע לא נראה דבר חריג, אבל צריך לזכור שהוא במחלקת טיפול נמרץ ושינויים לכאן או לכאן ייתכנו בכל מצב. כרגע מצבו יציב ואין שחר לכל השמועות".

כרוז בירושלים על ההחמרה במצבו של מרן

מנגד תלמידו של מרן ראש הישיבה טוען שהמצב מורכב ומסובך בהרבה. "בשביל הרופאים שמסתכלים על הכל באופן טכני, הרי שיחסית לאדם ישיש בגילו המופלג של מרן ראש הישיבה, המצב יציב וסביר, אבל אנחנו יודעים שהמצב עדין ורגיש, כפסע מלפני הרדמה, ומבינים את העניין על כל המשמעויות שלו, לכן אנו מסתכלים על הדברים באופן שונה ומחוייבים לקרוע שערי שמיים על מנת שזה לא יקרה ומרן יוכל לשוב לביתו במהרה".

יצוין כי מלבד התפילות בהיכלי התורה הישיבות ובתי החינוך הערב יתקיימו הערב (ראשון) עצרות תפילה מרכזיות לרפואתו של מרן, בבני ברק ובירושלים.

בבני ברק תיערך עצרת תפילה בבית מדרשו ובהשתתפותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - 'לדרמן', ברחוב רשב"ם, בשעה 21:15. ישא דברים הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח.

בירושלים תתקיים בשעה 22:30 עצרת תפילה מרכזית בכותל המערבי בהשתתפות המשגיח הגה"צ רבי דן סגל.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הבוקר חלה הידרדרות במצבו של מרן הרב שטיינמן. מקורביו עדכנו כי "המצוקה הנשימתית נמשכת" המצב לא טוב", וקראו לציבור "לשאת תפילה ולקרוע שערי שמים לרפואתו של מרן ראש הישיבה".

המנהל הרפואי של 'מעייני הישועה' פרופ' מוטי רביד עדכן כי "צוות הרופאים הבכיר מבצעים בדיקות למציאת מקור זיהום שנמצא אצל הרב, מצבו של הרב יציב".

בעקבות ההחמרה, הורה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לומר את פרק קמ"ב בתהילים - "משכיל לדוד", לרפואתו של מרן הגראי"ל שטיינמן.

בעקבות הדיווח על החמרה במצבו, בהיכלי הישיבות והכוללים כמו גם בתלמודי התורה הופסקו הלימודים והתלמידים והאברכים החלו באמירת פרקי תהילים.

הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל 'החינוך העצמאי', שיגר הודעה לכל מנהלי בתי הספר, "לשלב מיידית ביום הלימודים אמירת פרקי תהילים ולחזק את התלמידים בתורה ויראת שמים לזכותו", של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן "הזקוק לרחמי שמים מרובים".

כזכור, מרן ראש הישיבה הובהל אל בית החולים שעה קלה לאחר צאת השבת ברכב אמבולנס של ארגון החסד 'עזרא למרפא', לאחר שסבל מקשיי נשימה קשים ומחום גבוה וזאת לאחר התייעצות עם רופאו האישי פרופסור אברהם וינברגר.

לאחר בדיקות מקיפות ובהתייעצות עם בכירי הרופאים בבית החולים התברר כי בחסדי שמיים הדופק שב לסידרו וחלה כאמור הטבה מסויימת. מרן ראש הישיבה הושאר לאישפוז וברחבי העולם היהודי השתתפו המונים בתפילות נרגשות ואמירת פרקי תהילים לרפואתו השלימה.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה ובתחנונים עבור רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר