פרסום ראשון

מועצת הרבנות בשנת תשמ"א: דין הכותל הדרומי "כדין המקומות הקדושים"

בשנת תשמ"א, כונסה מועצת הרבנות הראשית יחד עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לדון בכותל הדרומי וקבעה כי דינו "כדין מקומות קדושים", וכל הההגבלות והאיסורים חלים עליו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכותל הדרומי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ישיבת מועצת הרבנות הראשית בהשתתפות מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, קבעה כי "לפי ההלכה היהודית כל רחבת הכותל המערבי דינם כדין המקומות הקדושים".

'מתווה הכותל החרדי' שימנע חילול הקודש

לקראת הדיון בצהריים (ראשון) עם הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו יחד עם ראשי הסיעות החרדית, "כיכר השבת" חושף פרוטוקול מישיבה מיוחדת שהתקיימה במועצת הרבנות הראשית לישראל, בי"ט בסיון תשמ"א, ושעסקה בין היתר במתחם הכותל הדרומי.

על פי פרוטוקול מה"דיון בהצעה לתקנות חדשות לשמירה על המקומות הקדושים - הכותל המערבי ורחבתו", נכתב כי "המועצה דנה במברקו של הממונה על הכותל המערבי ביחד לתכנית של קרן ירושלים להפיכת רחבת הכותל הדרומי ודרומו של הכותל המערבי לגן ארכיאולוגי".

עוד נכתב כי "המועצה קובעת שלפי ההלכה היהודית כל רחבת הכותל המערבי עד הפינה הדרומי וכן רחבת הכותל הדרומי עד לחומת העיר, דינם כדין מקומות קדושים וכל הההגבלות והאיסורים החלים על מקום קדוש הם בתוקף גם ברחובות הנ"ל, ולכן יש למנוע את הפיכתם לכל שימוש אחר".

כאמור, בישיבת המועצה השתתף שהתקבלה מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, לצד הגר"ש משאשא וחברי מועצת הרבנות הראשית.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במתווה החדש, דורשים הנציגים החרדים שהכותל הדרומי ינוהל על ידי נציג ממשלתי, ולא על ידי המועצה שרצו להקים בשיתוף הרפורמים.

כמו כן, המתווה החדש יכלול החלטת ממשלה כי רחבת הכותל המערבי, על כל חלקיה, תנוהל על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים. כן קובע המתווה החדש כי לא תהיה אפשרות לקיים ברחבת הכותל תפילה רפורמית. כך גם נקבע לגבי 'נשות הפרובוקציה', שלא יוכלו לקיים את "תפילותיהן" ברחבת הכותל המערבי או בעזרת הנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר