הרצח במגדל

המחנך של נחמן: "איך אומרים לילד בן 6 'רצחו את חבר שלך'"?

בשיחה ל"כיכר השבת", מבכה המחנך של נחמן עתיה ז"ל שנרצח אתמול במושבה מגדל יחד עם שני חבריו ואמם, את הטרגדיה הנוראה. ויש לו גם מסר לכלל ישראל. צפו (חרדים)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
הספדו קורע הלב של המלמד (צילום: נפתלי טרבלסי)

"הלב כואב לי, הלב כואב לי", פתח היום בבכי תמרורים (ראשון) מי שנחמן עתיה ז"ל היה תלמידו. "הכרתי את הילד. הוא היה בא אלינו בשבת לאכול, הוא היה בא לשחק עם הילדים שלי, אני עדיין לא יודע מה להגיד לילד בן שש שרצחו את חבר שלו, מה אני אגיד לו? מה אני אגיד לילד בן שש, רצחו את החבר שלך?".

הוא תיאר את קרבתו לנרצח: "זה ילדים שהיו איתנו בבית, עשינו איתם בשבת 'חברת תהלים'".

היה לו גם מסר נוקב לעם ישראל: "נאהב אחד את השני, נתחזק ונעשה ונקריב אחד למען השני. אין לנו משהו אחר, אין לנו לאן ללכת, נוציא את השנאה שבנינו, נוציא את כל הדינים שמבנינו, ונזכה לעשות באמת מתוך אהבה אמתית".

איש החינוך הוסיף והספיד: "יהודים, צריך להתחזק באהבת ישראל פשוטה. עם ישראל זקוק לנו. שכל אחד יקח אחריות, שיראה בבלוק שלו ומסביבו מי צריך עזרה. אנחנו הולכים אטומים בתוך עצמינו, יש גזירות קשות, יש דינים קשים, צריך להתחזק באהבת ישראל, לאהוב כל יהודי. אנחנו רוצים לעשות לכבודו בית מדרש, בית תמחוי, אנחנו רוצים לעשות לכבוד היהודי היקר הזה", ביכה המלמד את מותו הטרגי של נחמן עתיה ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר