ההתעלמות וה"הסבר"

טראמפ לא הזכיר יהודים: "היו עוד קורבנות"

החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ שלא להזכיר את היהודים בהצהרה שפרסם לרגל יום השואה הבינלאומי, מוסברת היום בבית הלבן בכך ש"בשואה מתו גם קורבנות אחרים" (בחדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: הבית הלבן)

החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ שלא להזכיר את היהודים בהצהרה שפרסם לרגל יום השואה הבינלאומי, מוסברת היום (ראשון) בבית הלבן בכך ש"בשואה מתו גם קורבנות אחרים".

ההצהרה של טראמפ עוררה ביקורת בקרב יהדות ארה"ב, גם בשל העובדה כי היא לא התייחסה לאנטישמיות. דוברת בבית הלבן, הופ היקס, הגיבה לפניית רשת CNN, כי טראמפ לא הזכיר את העם היהודי או את האנטישמיות "מכיוון שבניגוד למה שהתקשורת מדווחת, אנחנו קבוצה מגוונת ביותר ולקחנו בחשבון את כל אלה שסבלו".

לתגובתה, צירפה היקס קישור למאמר מהאתר 'האפינגטון פוסט' שהסביר כי לצד ששת מיליוני היהודים שנספו בשואה, נרצחו על ידי המשטר הנאצי מיליוני בני אדם נוספים.

כידוע, בעבר הקפידו נשיאי ארה"ב לציין את רצח העם היהודי כשדיברו על השואה. יצויין, כי בעוד שג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר כי הצהרת הבית הלבן "מטרידה ומעוררת שאלות", מאחר ורק במדינות במזרח אירופה שמנסות לטשטש את חלקן ברצח היהודים נהוג להתייחס לשואה תוך מחיקת ההקשר היהודי - המיליארדר רון לאודר, מקורבו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייצב להגנת ממשל טראמפ.

"ההצהרה התייחסה באופן הולם לסבל ולגבורה שאיפיינו את הפרק האפל הזה בהיסטוריה", אמר לאודר שנפגש עם טראמפ רק בחודש שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר