הקצין המוערך עמוס הכהן פרש במפתיע

בצה"ל מופתעים מפרישתו הפתאומית של אל"מ עמוס הכהן. הכהן היה אמור לצאת בשנה הבאה לחו"ל עם משפחתו בשליחות צה"ל. לטענתו, הסיבה לפרישה 'אישית' (צבא וביטחון)

אל"מ הכהן בתדרוך צבאי (צילום: דובר צה"ל )

בצה"ל מופתעים מפרישתו הפתאומית של מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ (אלוף משנה) עמוס הכהן שביקש היום (ראשון) לסיים את תפקידו בצה"ל. הכהן אמר כי הוא פורש מסיבות אישיות.

מצה"ל נמסר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אישר את בקשתו של אל"ם הכהן לפרוש מתפקידו. את הכהן יחליף בתפקידו בשבועות הקרובים אל"מ דן גולדפוס.

בצה"ל אומרים כי הכהן "קצין מקצועי ביותר, אדם רציני שסומן לגדולה. הפרישה שלו לא הייתה צפויה כלל, וכולם מופתעים". בקיץ הקרוב היה אמור הכהן לצאת עם משפחתו לשהות של שנה בחו"ל במסגרת צבאית.

אל"מ הכהן מונה לפני שנתיים וחצי למפקד חטיבת הנח"ל, במקומו של אל"מ אורי גורדין. בזמן מבצע "צוק איתן" שימש הכהן כמפקד החטיבה הדרומית. בין האירועים המרכזיים שהיו תחת גזרתו של הכהן במבצע "צוק איתן" היו סיכולי החדירות ממנהרות סופה, יער בארי וכרם שלום.

במהלך תפקידו בחטיבת הנח"ל, ארבעת הגדודים שתחת פיקודו זכו להערכה על תפקודם בשנה האחרונה בעיקר בגזרת חברון, שם סיכלו פיגועי דקירה רבים. ל'הכהן' עבר מפואר כלוחם הוא היה לוחם וקצין בסיירת מטכ"ל וביחידת מגלן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר