גרפולוגיה: עד כמה אובמה וטראמפ באמת דומים?

כדי להפוך לנשיא ארצות הברית ובעצם לאיש החזק ביותר בעולם, דרושים קווי אופי מסוימים. הגרפולוגית תמר פינקלשטיין בדקה: עד כמה אובמה וטראמפ באמת דומים? (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
אובמה וטראמפ. דומים? (צילום: shutterstock)

שניהם אנשים שחולמים בגדול, כריזמטיים, נחושים, פרפקציוניסטים, אינטליגנטיים מאד עם כושר אנליטי מרשים ושניהם גם בעלי אגו מנופח ומחפשי במה.

אז מה בכל זאת ההבדל בין נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה לנשיא הנכנס, דונלד טראמפ?

ובכן, למרות שכדי להפוך לנשיא ארה"ב ובעצם לאיש ששולט במעצמה החזקה ביותר בעולם, דרושים קווי אופי מסוימים, דווקא קיימים הבדלים רבים בין השניים.

מבט על חתימותיהם וכתבי היד של אובמה וטראמפ חושף שני אנשים בעלי אגו חזק וביטחון ביכולת שלהם להשיג מטרות גדולות, כאלה שיודעים גם לעמוד בצורה איתנה מול קשיים ומכשולים. אגב, כוח עמידות זה מרמז, ככל הנראה, על היסטוריה של ילדות קשה שחישלה אותם.

כשמתבוננים בחתימותיהם של אובמה ושל טראמפ, ניתן להבחין בתופעה מעניינת: שניהם כותבים את השם הפרטי ואת שם המשפחה שלהם במחובר, עובדה שמבטאת את היותם אנשים משפחתיים שרואים את המשפחה כחלק בלתי נפרד מהם.

כתב ידו וחתימתו של טראמפ

הקו העבה והחם אצל טראמפ מראה שהוא מגלה חמימות וחום אנושי, אולם אך ורק למי שקרוב אליו או בצד שלו. הזוויות הנוקשות והמחודדות מלמדות אותנו כי מי שמחוץ למעגל עלול לקבל יחס שונה לחלוטין.

בחתימתו של אובמה, האות של שמו הפרטי גדולה יותר מן האות של שם המשפחה, מה שמצביע על שאיפה לבלוט ולזכות להכרה בזכות הישגיו, ולא הודות לקשריו המשפחתיים.

"כשם שפרצופיהם שונים"

בעוד שברק אובמה הוא אדם שמשליט שכל על רגש, כפי שניתן לראות מהכתב המרווח והמאוורר שלו, אצל טראמפ קיימת צפיפות רבה בכתב היד שמעידה על שיפוט ותהליך קבלת החלטות המושפע מרגש סובייקטיבי.

כתב ידו וחתימתו של אובמה

כמו כן, כתב ידו של אובמה מבטא קלילות וגמישות באופן ההתנהלות, המאפשרת לו להתאים את עצמו בקלות למצבים שונים ומשתנים, בעוד שאצל דונלד טראמפ אפשר לראות צורות נוקשות המעידות על קושי להסתגל למצבים מסוימים כמו גם לאנשים שחושבים אחרת ממנו.

בנוסף, יש סימנים גרפולוגיים בחתימתו של טראמפ המעידים על תוקפנות שהוא מרשה לעצמו לא פעם להביא לידי ביטוי, כשלעומת זאת אצל הנשיא לשעבר, ניתן להבחין בתוקפנות עצורה שעברה סובלימציה.

והנה הבדל נוסף בין השניים: כתב היד של אובמה מספר על אדם זהיר מאד ושקול שנמנע מלקחת סיכונים, כאשר לעומתו טראמפ לא חושש להסתכן, אולם עדיין עושה זאת באופן מחושב וללא עיוורון.

לסיום, אחד ההבדלים הבולטים בין השניים הוא גסות הרוח בה מתאפיין דונלד טראמפ הבאה לידי ביטוי בקו הגס של הכתיבה שלו, לעומת הקו המעודן המעיד גם על האופי המעודן יותר של אובמה, כמו מסננת עם חורים קטנים.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים.

טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר