תרחיש אסוני

עשרות אלפים יהרגו מפגיעת טיל באוניה המובילה אמוניה

חוות דעת שהונפקה לאחרונה בהליך חשאי והוגשה לראש הממשלה נתניהו ולשורה של גורמי ביטחון קובעת את ממדי האסון שעלול לקרות במלחמה הבאה. המדינה טוענת: סבירות נמוכה שזה יקרה (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות נמל חיפה, מתוך ynet)

לאחרונה, במסגרת הליך חשאי, הוכנה חוות דעת של מומחה בעל שם בינלאומי שקובעת: לישראל יש נקודת תורפה ביטחונית שעלולה לגרום לעשרות אלפי הרוגים ומאות אלפי נפגעים.

כוונתו של המומחה, פרופסור אהוד קינן מהפקולטה לכימיה בטכניון, היא לא לחששות המוכרים מפני פגיעה ישירה באתרים הגרעיניים של מדינת ישראל או במפעלים במפרץ חיפה, אלא בלפגיעה ישירה באוניה שמובילה אמוניה למפרץ חיפה.

כבר כמה שנים שאיום זה קיים, ובשל התחמשות חיזבאללה ברקטות מדויקות לטווחים ארוכים, הוא רק גבר. לפני מספר חודשים הוגשה חוות הדעת המדוברת, ובמקביל נשלח מכתב חסוי הכולל את עיקריה לכמה גורמים רלוונטיים כולל כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כידוע, היקפי הפיתוח וההצטיידות של חיזבאללה בשנים האחרונות גדלו מאוד, ועל פי פרסום ב'הארץ' יש לו כיום כ-130 אלף רקטות מסוגים שונים, כמו גראד המכסים טווח של עד 40 ק"מ, פאג'ר לטווחים של עד 75 ק"מ, טילי זילזאל עד 200 ק"מ, טילי פאתח ו-M-110 לטווח של 250 ק"מ וטילי סקאד סוריים מדגם D לטווח 700 ק"מ.

על פי הערכות צה"ל, במלחמה הבאה חיזבאללה יוכל לירות עד 1,500 רקטות ביממה, לעומת כ-200 במהלך הלחימה ב-2006. לא לחינם גוברים הדיווחים בשנים האחרונות על הפצצות צה"ל בעומק סוריה ועל גבול לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר