מתגרים בטראמפ?

דיווחים: איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי

על פי הדיווחים בארה"ב איראן ביצעה אתמול ניסוי בטיל בליסטי בניגוד להחלטת האו"ם. נתניהו אמר בדף הפייסבוק שלו כי יעלה את הנושא בפגישתו עם הנשיא טראמפ (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניסוי בטיל איראני (צילום: ארכיון מתוך ynet)

האיראנים מנסים את טראמפ? גורמים אמריקנים אמרו היום (ב') לרשת "פוקס ניוז" כי איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי ולטענתם הפרה פעם נוספת את תנאי הסכם הגרעין. לפי הגורמים הניסוי האיראני היה אתמול באתר סמנאן, כ-225 ק"מ ממזרח לבירה טהרן.

לפי הדיווח של "פוקס ניוז" איראן ביצעה ניסוי בטיל קורמשהר, טיל בליסטי לטווח בינוני, שטס כ-965 ק"מ לפני שהתפוצץ.

האיראנים הצהירו מזמן כי הם מייצרים טיל כזה. בחודש ספטמבר אמר שר ההגנה של איראן, גנרל חוסיין דקאן, שאיראן תתחיל בתהליך הייצור של הטיל.

כזכור, במסגרת החלטה 2231 של האו"ם מ-20 ביולי 2015, שנכנסה לתוקף ימים אחרי שהסכם הגרעין נחתם, נדרשת הרפובליקה האסלאמית שלא לערוך ניסויים בטילים בליסטיים. ההחלטה אוסרת על איראן לבצע ניסויים בטילים בליסטיים למשך שמונה שנים. עם זאת נראה שזו הפעם השנייה לפחות שאיראן מפרה את תנאי ההסכם מאז חודש יולי, ולראשונה מאז כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב.

טראמפ הצהיר במהלך הקמפיין כמה פעמים כי הסכם הגרעין עם איראן גרוע ופוגע בביטחונה של ארה"ב ויהיה מעניין מאד לראות כיצד ינהג אל מול התנהגותם של האיראנים.

בתגובה לניסוי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשידור חי בפייסבוק: "זו הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון. אני אפגש בקרוב עם הנשיא טראמפ בוושינגטון, ואעלה בפניו את הצורך לחידוש הסנקציות נגד איראן, סנקציות נגד הטילים הבליסטיים וסנקציות נגד הטרור וגם טיפול בכל ההסכם הכושל הזה. אני יודע שהדבר הזה לא מטריד רק את ישראל וארה"ב אלא גם מדינות רבות באזור. אנחנו כמובן נקדם את הנושא הזה משום שאסור שהתוקפנות של איראן תישאר ללא מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר