"ייטס בגדה"

התובעת התנגדה לטראמפ ופוטרה מתפקידה

טראמפ ממשיך להראות כי הוא מתכוון לפעול ולקיים את הבטחותיו. שלוש שעות בלבד לאחר שהתובעת הכללית, סאלי ייטס, הודיעה כי תתנגד למדיניות טראמפ היא הודחה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מרוצה במשרדו (צילום: דף הפייסבוק של טראמפ)

לטראמפ אין זמן למשחקים, הוא הגיע כדי לקיים את הבטחותיו ומי שיפריע לו פשוט ילך הביתה - כך הבינה התובעת הכללית של ארה"ב שפוטרה הלילה (שלישי) בשל התנגדותה לצו הנשיאותי של טראמפ והתבטאויותיה נגדו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח הלילה את התובעת הכללית, סאלי ייטס, שלוש שעות בלבד לאחר שפורסמו התבטאויותיה כלפי מדיניות ההגירה החדשה שקבע. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ייטס הורתה לפרקליטי משרד המשפטים האמריקני שלא לאכוף את הצו הנשיאותי שאוסר את כניסתם של אזרחים מ-7 מדינות מוסלמיות.

ייטס, שעבדה תחת הנשיא הקודם ברק אובמה כסגנית התובעת הכללית, מונתה לתפקיד באופן זמני בלבד לפני 11 ימים לאחר שכיהנה במשך שנתיים כסגניתה של לורטה לינץ', שנבחרה על ידי אובמה. בימים האחרונים טיפלה ייטס בתלונות הרבות שהוגשו נגד מדיניות ההגירה החדשה של טראמפ בעקבות הצו הנשיאותי שנחתם בסוף השבוע.

דובר הבית הלבן הודיע כי את ייטס יחליף דיינה בונט באופן זמני עד למינויו של ג'ף סשנס אותו מעוניין טראמפ לקדם לתפקיד ומינויו מתעכב.

דובר הבית הלבן שון ספייסר שדיווח על מינויו של בונט הוסיף כי "מינויו של סשנס מתעכב בשל סנאטורים דמוקרטים שמונעים זאת ממנו מסיבות פוליטיות בלבד".

טראמפ עצמו הודיע לפני כשלוש שעות בחשבון הפייסבוק שלו כי ייטס בגדה במשרד המשפטים בכך שסירבה לאכוף את הצו "שנועד להגן על אזרחי ארצות הברית". בהצהרה נכתב: "גברת ייטס הייתה מינוי של ממשל אובמה שהיה חלש בשמירה על הגבולות ובעניין ההגירה הבלתי-חוקית למדינה. הגיע הזמן להיות רציניים כלפי שמירה על המדינה, חידוד הנהלים כלפי אזרחים שמגיעים ממדינות מסוכנות – זה לא קיצוני. מדובר בהחלטה שקולה ונחוצה למען ביטחון המדינה".

ה"גרדיאן" הבריטי ציטט חלק ממכתבה שנשלח לעובדי המשרד, שבו כתבה ייטס: "תפקידי להבטיח כי העמדות שננקוט ייצמדו למחויבותנו לרדיפת הצדק. נכון לעכשיו, איני משוכנעת כי אכיפת הצו תואמת את חובותינו, ואיני משוכנעת כי הצו הוא חוקי".

דובר הבית הלבן שון ספייסר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הנשיא טראמפ שחרר את ייטס מתפקידה ומינה במקומה את התובע הכללי של המחוז המזרחי במדינת וירג'יניה, דיינה בנט, שימלא את תפקידה עד לאישור המינוי של ג'ף סשנס, מתנגד בולט במיוחד להגירה, בבית הנבחרים האמריקני. ספייסר הוסיף כי "מינויו של סשנס מתעכב בשל סנאטורים דמוקרטים שמונעים זאת ממנו מסיבות פוליטיות בלבד".

התובע הכללי החדש של ארצות הברית, דיינה בנט, הורה לפרקליטים במשרד המשפטים האמריקני "לעשות את חובתנו ולהגן על הוראותיו החוקיות של הנשיא", בהתייחס לצו שאוסר את כניסתם של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות. בנט אמר כי הצו הינו חוקי והוצא כראוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר