"חסל הדמוקרטיה"

צפו בווידאו: האיום של ח"כ ישראל אייכלר

"אנחנו לא נכיר בסמכות השרים החילוניים וחסל סדר הדמוקרטיה" - כך איים ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת בדיון על העברת סמכויות השבת לידי השר אריה דרעי (פוליטי)

(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת)

במהלך הדיון אמש (שני) במליאת הכנסת על העברת סמכויות השבת לידי שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נשא ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) נאום תקיף.

"אם אתם לא תכירו בסמכותו של הרב דרעי לפעול על פי השקפתו, איש הישר בעיניו יעשה ואנחנו לא נכיר בסמכות השרים החילוניים וחסל סדר הדמוקרטיה", איים אייכלר.

אייכלר הוסיף ואמר כי "השבת היא ברית עולם בין בני ישראל לבורא עולם שנתן לנו את הארץ הזאת. בלי שמירת השבת אין לכם זכות לשבת על אדמות ערביות כבושות בתל אביב וביפו".

עוד אמר ח"כ אייכלר על חוק ההסדרה כי "אני דורש להכיל את חוק ההסדרה גם על כ-400 יישובים, קיבוצים, מושבים ושכונות בתל אביב שנבנו על אדמות ערביות, שלא יפנו אותם מבתיהם על פי דרישת הערבים בבג"ץ".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר בדיון כי "לימדו אותי כבר כילד שיש משפט מקודש, שאתו אי-אפשר להתווכח – יש את הסטטוס-קוו. אם רוצים לחיות ביחד דתיים וחילונים, יהודים ושאינם יהודים, אחד צריך להתפשר, אחד צריך לדעת שהוא מתקפל על דברים שחשובים לשני בשביל שהשני יחשוב על דברים שחשובים לו. ואנחנו מגלים בשנים האחרונות את הסטטוס-קוו הולך ומתכווץ. הולכים ונוגסים בו, והכול לצד אחד.

"רואים את הכותל, שידענו במשך שנים על קדושתו, ידענו על אופיו של הכותל, ולאט-לאט הסטטוס-קוו מתחיל להתקמץ כמה שיותר לקטן, כמה שפחות שורשי, כמה שפחות מסורתי שהיינו רגילים לו. וככה אנחנו מגלים לאט-לאט כמה שהמרחב הציבורי הולך ונפגע. שהמרחב הציבורי – נוגסים בסטטוס-קוו שהיינו רגילים לו בשנים האחרונות.

"העברה של הסמכויות של השבת לידיו של שר הפנים – מנסים להפוך את זה למלחמה בין דתיים לבין שאינם דתיים. וזה לא נכון. במשך שנים היינו רגילים ששר הפנים הוא זה שאחראי על זה. כשזה מגיע לשר שחושבים מה דעותיו, כולם קופצים".

בתום הדיון אישרה מליאת הכנסת, ברוב של 44 תומכים, 37 מתנגדים ונמנע אחד את הודעת הממשלה על העברת סמכויות השבת לידיו של השר דרעי, שלא יהיה כבול להחלטות הממשלה הקודמות שהתקבלו על ידי הממשלה בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר