בעשור האחרון

תוחלת החיים במדינת ישראל עלתה בשנתיים

מהנתונים שבידי גורמי המקצוע מתברר, כי בין שנת 2005 ל-2015 עלה משך החיים בישראל, בממוצע, בשנתיים. קיימים הבדלים בין גברים לנשים לגבי זה, וישנן השלכות כלכליות לכך (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

מנתונים שנאספו לאחרונה במשרד הבריאות עולה, כי תוחלת החיים בישראל עלתה בשנתיים במשך העשור האחרון. בחלוקה לפי מגדר יוצא, כי לגברים עלתה תוחלת החיים מ־78.2 שנים בשנת 2005 ל־80.1 ב-2015, ולנשים העלייה היא מ-82.2 ל־84.1 שנים.

עוד מתברר, כי אוכלוסיית בני ה-75 ומעלה בישראל צפויה להכפיל את עצמה בתוך 25 שנה, מ־410 אלף ב־2015 ל־811 אלף בשנת 2039 - מה שמשליך ישירות על מערכת הבריאות וקופות החולים, שתזדקק בעתיד לתקציב גבוה בהרבה עבור הטיפולים למבוגרים.

כידוע, ההוצאה הרפואית לאדם מעל גיל 75 גבוהה מאוד ביחס להוצאה זו על אדם צעיר. בעוד שלגבי האחרון נדרשים בממוצע, לפי הנתונים, כ-5500 שקלים לשנה, ההוצאה עבור מבוגר עומדת על פי ארבעה מכך, 23 אלף שקלים לשנה.

"קצב הגידול במספר הקשישים צפוי לגדול פי שלושה וארבעה בשנים הקרובות, וכדי להיערך כראוי ולהיות מוכנים, יש צורך בפעילות מיידית", מסר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. גם שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לנושא ואמר, כי "אחד האתגרים המשמעותיים של מערכת הבריאות הוא הזדקנות האוכלוסייה. הרפורמה לסיעוד ממלכתי - מחויבת המציאות ותביא לשינוי דרמטי ביחס המדינה לאוכלוסייה המתבגרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר