גנב ה"ספיידרמן" צפוי למאסר של 20 שנה

ויירן טומיץ' גנב בצרפת יצירות אמנות בשווי יותר מ-100 מיליון דולר. עכשיו הוא עומד לדין וצפוי לעונש מאסר של 20 שנה בגין גניבת ציורים ממוזיאון לאמנות מודרנית בפריז (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ספיידרמן אחד ממקורות ההשראה של טומיץ' (צילום: שאטרסטוק)

פורץ צרפתי שמכונה "ספיידרמן" (איש העכביש) בגלל היכולות האקרובטיות שלו בזמן מעשי הגניבה, עומד למשפט בצרפת על גניבת יצירות בשווי של יותר ממאה מיליון דולר. ויירן טומיץ', בן 49, עלול לרצות 20 שנות מאסר אם יורשע.

לטומיץ', מטפס הרים מיומן בגובה מטר תשעים, יש תיק פלילי ארוך של 14 אישומים קודמים בנוגע לגניבה ופריצות. הוא הואשם בסדרת פריצות שבמהלכן טיפס לדירות של עשירי פריז ולמוזיאונים ושדד יצירות אמנות יקרות.

לפי טומיץ' הסיבה לפריצות היא שהוא "אוהב ציורים". הוא השווה את עצמו לארסן לופן, גיבור (וגנב) מהספרות הצרפתית שהיה פושט על בתי העשירים.

המשפט שמתנהל כעת הוא על פריצה למוזיאון לאמנות מודרנית בפריז מ-2010. החשד הוא שטומיץ' טיפס על השער הנעול ושבר חלון כדי להיכנס למוזיאון. מערכת האזעקה של המוזיאון הייתה באותה תקופה בתיקון, וטומיץ' הצליח להשבית את מצלמת האבטחה באגף שאליו נכנס. השומרים היו בתפקיד באותו לילה, אך גילו שהציורים נגנבו רק כשהמוזיאון נפתח למחרת.

למשטרה לקח זמן רב למצוא את טומיץ' ועוד שניים שלפי החשד סייעו לו בשוד. הם עלולים להישלח לעשר שנות מאסר. טומיץ' נעצר במאי 2011, ואמר לשוטרים שפרץ למוזיאון רק כדי לקחת ציור ספציפי של הצייר לואי לגר. הוא לא שיער שיגנוב עוד ארבעה ציורים, בין השאר של פבלו פיקאסו ואנרי מאטיס אך מסתבר שלטומיץ' אוהב האמנות היה קשה להתגבר על הפיתוי.

חמשת הציורים שגנב טומיץ' לא נמצאו מעולם. סוחר אמנות סיפר שטומיץ' ואנשיו העבירו לו אותם והוא החזיק בהם לזמן קצר, ואז זרק אותם לזבל. הרשויות לא מאמינות לגרסתו והסבירות כי נמכרו לאספנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר