לא יבדקו פלשתיניות

כך יגויסו חרדים למשטרה הצבאית: יגנו על קבר רחל

לפרויקט חדש, 'שומרי החומות', בו יאובטח קבר רחל אמנו, תגויס בקרוב קבוצת חרדים - כחלק מהמשטרה הצבאית, המוכרת כלוכדת העריקים. המפקדת: "הכל יהיה בצניעות" (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קבר רחל. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כחלק ממגמת שילוב החרדים בצה"ל, יגויסו כבר בשבועות הקרובים קבוצת חרדים לשרת כמשקיפים ביטחוניים ב'מעבר רחל' שבסמוך לקבר רחל אמנו בבית לחם, במסלול מיוחד, במסגרת פרויקט חדש של המשטרה הצבאית שכינויו הוא "שומרי החומות".

על פי הפרסום ב'ישראל היום', המתגייסים החרדים יעברו טירונות במחנה ניצנים, יטלו חלק בהכשרה בת שבועיים של משקיפים ביטחוניים ולאחר מכן יחלו את שירותם כבודקים ביטחוניים לחולפים דרך המעבר.

התכנון המקורי הוא לגייס כ-20 חרדים לפרויקט זה, בתקווה המובעת בחיל כי הוא יהווה סנונית ראשונה לשירות חרדים במשטרה הצבאית. מדובר בגיוס במסלול שח"ר, המיועד לחרדים בוגרים, נשואים בדרך כלל. רמת הפעילות שלהם תסווג ברמה ב' בלבד, כך שיתאפשר להם לעבוד במשמרות בהתאם לנוחות שלהם.

"לחרדים שיתגייסו יינתנו כלל התנאים הנדרשים להם, כמו אוכל כשר ושירות נפרד מנשים, ולשם כך הם ישובצו רק בעמדת השיקוף במעבר, שנמצאת בתוך מבנה סגור, ומופרדת מהמקום שבו עוברים הפלשתינים", מסבירים בחיל.

מפקדת גדוד ארז, סא"ל נתליה דהן, המופקדת גם על מעבר רחל מסרה ל'ישראל היום': "אנחנו נכבד גם את הנשים כדי שלא תיווצר הדרת נשים. החרדים שיתגייסו רואים, מן הסתם, מדי פעם נשים ברחוב. הם פשוט לא יעבדו איתן באותו מבנה קטן וצפוף כתף אל כתף, אבל אין מניעה שבאותו המעבר תעבודנה גם נשים".

"החרדים ישקפו כבודה של נשים פלשתיניות, אך לא יבואו עמן במגע. הם רק יראו אותן בחלון. הפלשתיניות שיעברו יציגו תעודה. החיילים יראו אותן, אבל לא יעבירו אותן בעצמן בשיקוף. אם המגנומטר יצפצף, יש סדר פעולות שצריך לעשות. אם יהיה חשד לאירוע יותר מורכב, הבדיקה תיעשה על ידי אישה אחרת, בחדר צדדי".

במסגרת מסלול ייעודי זה, יקבלו החרדים שיתגייסו אליו, בתום שירותם, תעודת מקצוע של משקף ביטחוני שתסלול להם את הדרך לעבוד בתחום זה גם בחיי האזרחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר