הפינוי מתקרב

עמונה: "תוך 48 שעות, לא תורשו להיכנס"

היום ידון בג"צ במתווה עמונה כשהחשש הוא שהמתווה יבוטל והפינוי יחל באופן מיידי. בינתיים הצבא מתכונן לפינוי ובפתח היישוב נתלה צו האוסר כניסה תוך יומיים אל עמונה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההכנות להצבת הקרוואנים החדשים במקום הפינוי (צילום: יניב נדב, פלאש 90)

הסוף של עמונה מתקרב? צה"ל נערך לפינוי עמונה שאמור להיערך בשבוע הקרוב, עד 8 בפברואר, והיום (ג') הציב בכניסה ליישוב "צו מבנים בלתי מורשים" שבו נאמר כי "לאחר 48 שעות לא ייכנס אדם לתחום ולא ישהה בו. לאחר 48 שעות, כל אדם השוהה בתחום, חייב לצאת אל מחוצה לו".

בנוסף נכתב בצו כי "בעליו, או מחזיקיו של כל רכוש המצוי בתחום ההכרזה, חייב להוציאו אל מחוצה לו, הכל בכפוף לאמור בצו בדבר מבנים בלתי מורשים".

הצו שהודבק, מתוך ynet

גם מתיישבי עמונה נערכים לפינוי כפי שסוכם עמם מראש, אך את בית הכנסת ואת המקווה במאחז הם מבקשים להותיר במקומם.

במכתב ששלח רב עמונה, הרב יאיר פרנק, לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא ביקש ממנו "להחריג את המבנים". בין היתר כתב הרב פרנק: "בפגישה שנערכה איתך ביקשתי באופן אישי להחריג את המקווה בעמונה ואת בית הכנסת, לבל ייהרסו. בקשה זו נכללה בסיכום שבין היישוב לבין באי כוחך. כמו כן, בפגישה נוספת החולט שיעשה כל מאמץ להימנע מכך".

עוד כתב פרנק כי "חל איסור חמור מהתורה להרוס בית כנסת. מהסיבות הללו נמעה המדינה מלהרוס בתי כנסת בגוש קטיף וצפון השומרון". הוא הציע לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לאשר לאטום את מתחם בית הכנסת כפי שנעשה במקרים דומים בעבר.

בג"ץ ידון היום (ג') במתווה עמונה, לאחר שבעלי קרקעות פלסטינים עתרו באמצעות ארגון "יש דין", בבקשה לעצור את המתווה מסיבות משפטיות. אם המתווה יוקפא, ייתכן שפינוי עמונה ייערך מיידית. במקרה כזה יהיה פינוי קשה וסוער שכן התושבים יפונו מבלי שיש להם פתרון מסודר.

מתווה עמונה ביקש להסדיר בנייה עבור חלק מהמפונים באמצעות פירוק שותפות בשלוש חלקות באדמות סילוואד. אך בג"ץ הוציא צו ביניים לבקשת העותרים, שטענו כי אלו אדמותיהם הפרטיות ולא ניתן ליישב עליהן את המתיישבים. בהחלטת בג"ץ נכתב: "ניתן בזאת צו ביניים-ארעי המורה למשיבים להימנע מהוצאה לפועל של פירוק השיתוף בחלקות 30-29-28 בגוש 21 באדמות הכפר סילוואד, לרבות מימוש מלא או חלקי של ההודעה על נטילת חזקה מיום 9.1.2017, וכן להימנע מבנייה בחלקות העותרים, לרבות בניית תשתיות, הכשרות שטח וכן כל פעולה אשר משנה את מצב השטח הקיים – כל זאת, עד למתן החלטה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר