החששות הוסרו

האורח בכנס המחוז החרדי למנהלים: הרב מרדכי נויגרשל

לאחר חריש עמוק שביצע מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מול מנהיגי ורבני הציבור החרדי, שב האמון ההדדי שלא היה קיים בעבר. בכנס המחוז הקרוב - אורח מפתיע ונחשב (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי נויגרשל. ארכיון (צילומסך: מתוך youtube)

לראשונה המחוז החרדי במשרד החינוך עורך כנס מיוחד רשמי לציבור החרדי בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט. אורח מפתיע שישא את דבריו בפני המשתתפים בכינוס, הוא איש ההשקפה החרדי הרב מרדכי נויגרשל.

ל"כיכר השבת" נודע, כי ההחלטה לערוך את הכנס כעת, היא לאחר התחושה במשרד על הצלחת 'המחוז' להתחבר מחדש לציבור החרדי. כזכור, בתקופת שר החינוך שי פירון הפך המחוז למוקצה מחמת מיאוס בקרב הציבור החרדי, בעקבות הניסיון לכפות את הממלכתיות על הציבור החרדי ולהתערב בתכני החינוך שלו.

בשנה האחרונה הוביל מנהל המחוז איציק זהבי תהליך שקט וחריש עמוק מול בכירי הרבנים החרדים, במהלכם הגיע להבנות עם קברניטי הציבור, בעזרתם הוריד את החשש מניסיון להתערב בתכני החינוך בציבור החרדי. בין היתר ערך זהבי שורה של פגישות עם ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן ואישים נוספים.

ההזמנה לכינוס המעניין

עם זאת, בכל הקשור למלחמה באפליה בסמינרים, זהבי לא וויתר והיה מנהל המחוז הראשון שעצר תקציבים לחמישה סמינרים שסירבו לקלוט תלמידות על רקע אפליה עדתית וסיבות אחרות.

בחודשים האחרונים, לאחר שהבינו במחוז החרדי כי מפלס המתיחות ירד לחלוטין, החליטו לקיים כנס ראשון למנהלי מוסדות החינוך החרדי. בכנס ינאמו גם שר החינוך נפתלי בנט, סגנו מאיר פרוש (יהדות התורה) ומנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן.

כידוע, כי ישנם גורמים שעדיין מתעקשים כי מדובר במגמה מסוכנת, במסגרתה ממשיך 'המחוז' לחדור למגזר החרדי, והפעם באופן רשמי וברור, עם הכרה רוחנית ותורנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר