הודעה בלי שיניים

הבית הלבן: בנייה בהתנחלויות לא מסייעת לתהליך השלום

"ההתנחלויות לא מכשול" אך גם "לא מסייעות לתהליך השלום", כך נכתב בהודעת הבית הלבן בה התייחס טראמפ לראשונה לנושא הבנייה בהתנחלות והותיר את הנושא עמום וחסר אמירה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

פחות מיממה לאחר השלמת פינוי היישוב עמונה, ובעקבות אישורי בניית אלפי דירות והבטחת הקמת התנחלות חדשה במקום היישוב שפונה - מפרסם הממשל האמריקני החדש הודעה ראשונה בה הוא מתייחס לבנייה בהתנחלויות וניתן לומר שהיא בהחלט תאכזב את אלו שתלו בטראמפ תקוות גדולות.

הבית הלבן פרסם הלילה (ו') הודעה בעלת ניסוח מתחמק המתייחסת לבנייה ביהודה ושומרון. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "למרות שאנו לא מאמינים שקיומן של התנחלויות הוא מכשול לשלום, הקמת התנחלויות חדשות או הרחבתן של התנחלויות קיימות אינו מסייע להשגת יעד זה".

עוד נכתב בהודעה כי "השאיפה האמריקנית לשלום בין הישראלים לפלסטינים נותרה ללא שינוי זה 50 שנה ואילו הנשיא טראמפ שואף להגיע לשלום במזרח התיכון". בנוסף, נכתב כי ממשל הנשיא הטרי דונלד טראמפ "לא גיבש עמדה רשמית לגבי הפעילות בהתנחלויות", ומצפה לדון בנושא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישתם ב-15 בפברואר.

הודעת הבית הלבן

כשעתיים לאחר הוצאת ההודעה, הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי מזכיר המדינה רקס טילרסון שוחח בטלפון עם נתניהו. לא נמסר אם השיחה עסקה בהודעת הבית הלבן בנושא ההתנחלויות.

ניתן לציין, כי טראמפ עצמו לא פרסם את ההודעה בחשבונות המדיה החברתית שלו בניגוד לנושאים אחרים אותם הוא מקפיד לפרסם באופן אישי מה שמלמד שייתכן ומדובר בסוג של הודעה רשמית שטראמפ אינו באמת מעוניין להצהיר אותה בצורה ישירה וברורה.

ישנם הקושרים את ההודעה לירידה היחסית בכוחו של חתנו ג'ראד קושנר שנחשב לתומך גדול של ישראל אם כי אין לכך הוכחות מפורשות.

כזכור, ביום שלישי סיכמו נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן על אישור בנייה של יותר מ-3,000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. זאת לאחר שבשבוע שעבר אישרו השניים בנייה של כ-2,500 יחידות דיור. כמו כן, אמש אישר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שיווק מיידי של 2,086 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

במהלך פינוי עמונה הודיע נתניהו על הקמת צוות לקידום הקמת התנחלות חדשה, לראשונה מאז 1991. במהלך שיחות שקיים נתניהו עם אנשי עמונה, הוא מסר להם כי התחייבות כי הממשלה מוכנה לבנות יישוב חדש בכל מקום שיבחרו - ובתנאי שיש בו אדמות מדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר