גוגל: אחמדניג'אד הוא המן האגגי

המשפט 'עד דלא ידע' מקבל פרשנות מקורית ומבדחת למדי כשהקלדת שמו של המן האגגי בשורת החיפוש של גוגל מעלה ברכטיס המידע את תמונתו של מחמוד אחמדינג'אד (אינטרנט)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
אחמדניג'אד (צילום: שאטרסטוק)

גוגל בחרה להביא פרשנות מקורית ומבדחת משלה לאווירת החג ולמשפט המזוהה איתו - 'עד דלא ידע', ובתוצאת החיפוש למילים "המן האגגי" מופיעה בכרטיס המידע האוטומטי בצד השמאלי של המסך, בדיוק מעל הציטוט של ערך הויקיפדיה המתאר את הדמות המושמצת בתבל, תמונתו של מחמוד אחמדינג'אד, נשיא איראן לשעבר.

ביום ראשון השבוע, גילה אורי ברייטמן, מומחה לקידום אתרים את הטעות הקריפית של מנוע החיפוש המתקדם בעולם, כשהקליד לתומו באווירת ראש החודש את שמו של צורר היהודים. אבל אתם כבר לא איתנו נכון? אז אחרי שבדקתם, נוכחתם לגלות, כמונו, שגם עכשיו, שלושה ימים לאחר מכן, גוגל טרם תקנה את הטעות האגגית.

יתכן שההסבר להקשר המשעשע הזה בין שני הצוררים מפרס נעוץ בנטיה של הישראלים להשוות בין השניים, מה שבלבל את הבינה המלאכותית של מנוע החיפוש וגרם לה לחשוב שמדובר באותו אדם. כך או אחרת, אי אפשר להתכחש לכך ששני הפרסים האנטישמים בהחלט חולקים כמה תכונות משותפות, ולכו תדעו - אולי גם קרבה משפחתית.

בכל מקרה, האפשרות למתיחה באווירה פורימית מצד ענקית הטכנולוגיה מוטלת בספק, שכן זה אינו המקרה הראשון בו הציגה גוגל תמונה שגויה בכרטיסי המידע בישראל. רק לפני מספר שבועות דיווחנו כאן כי בכרטיס המידע שהציגה גוגל אודות חברת דואר ישראל, הובא הלוגו המוכר של החברה, בשינוי פארודי למדי, כשבמקום הצבי המפורסם - הופיע חילזון. רק לאחר יומיים תוקנה הטעות המביכה בגרסה הישראלית ואילו בגרסה האנגלית היא תוקנה בחלוף מספר ימים נוספים.

באופן אישי, התגלית הנוכחית גרמה לנו לחייך מאוזן לאוזן המן (לא התאפקנו) ולשרוף כמה דקות נוספות ארוכות במשחק חיפושים בגוגל בתקווה למצוא טעויות נוספות משעשעות. האמת? התאכזבנו; כשהקלדנו את אסתר המלכה לא קיבלנו תמונה של איוונקה טראמפ, אחשוורוש לא התגלה כחסן רוחני ואוזני אחמדינג'ד - סליחה - אוזני המן לא חשפו תמונת תקריב של הצורר הנ"ל, אבל אנחנו עוד לא התייאשנו. מה שכן, אולי כדאי להפסיק להתייחס ברצינות לכל מה שגוגל האגגית, סליחה, האגדית מספרת לנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר