מכה למשפחות בערב פסח

דרמה בירושלים: תוך 21 יום - חניוני הדיור ב'גני גאולה' יפונו

בית המשפט הורה לעיריית ירושלים להרוס תוך 21 יום את הדירות המשוכנות במחסנים ב"גני גאולה" שבשכונת רוממה. מדובר בכ-60 דירות שמאכלסות עשרות משפחות חרדיות וזוגות צעירים (חרדים)

(צילום: ש. דיוויס)

סוף לדירות בחניונים בירושלים? בית המשפט לעניינים מקומיים פסק היום (רביעי) כי על עיריית ירושלים להרוס בתוך 21 יום את כל הדירות המשוכנות במחסנים ב"גני גאולה" שבשכונת רוממה הירושלמית. מדובר בכ-60 דירות ששוכנות בחניונים ומחסנים בשכונה, ומאכלסים עשרות משפחות חרדיות וזוגות צעירים.

על פי ההודעה שקיבלו בעלי הדירות, העירייה תהרוס את הדירות שנבנו שלא כחוק במידה ובעלי הדירות לא יאטמו אותן או יחזירו אותן למצב הקודם - חניות או מחסנים.

חניוני הדיור החרדיים (צילום ארכיון: ש. דיוויס)

בתקופה האחרונה סוקרה בהרחבה בתקשורת הכללית מצוקת הדיור במגזר החרדי, כשאחד המדדים שהצביעו על מצוקת הדיור הקשה היו עשרות הדירות שנבנו במחסנים ובחניונים בשכונות רבות בירושלים, בהן שכונת גני גאולה.

יצויין, כי עד כה ידוע על לפחות שישים דירות שנבנו במחסנים ובחניות רק בשכונת גני גאולה. המחיר כיום במסגרת "חניוני הדיור" לדירת שני חדרים בגודל של כ-30 מ"ר עומד על כ-3,800 ש"ח ועשוי אף להגיע עד ל-4,500 ש"ח.

זוגות רבים המעוניינים להתגורר ליד הוריהם במרכז ירושלים, נאלצים לשכור את הדירות הללו, כשבדרך כלל אין בהן חלונות לרחוב וממוקמות מתחת לאדמה. האוויר נכנס אל הדירות דרך תעלות או חלונות המכונים "חלונות הולנדים".

השבוע פרסם חדשות 2 תחקיר של הכתב יאיר שרקי שסקר את מצוקת הדיור וערך סיור בדירות בשכונות החרדיות. במהלך התחקיר נכנס שרקי לדירות קטנות וללא חלונות בהן מתגוררות משפחות עם ילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר