מי אוהב את השבת?

טיילתם עם הילדים, שיחקתם איתם, ואפילו הספקתם לסיים יחד פאזל של 500 חלקים. אין ספק שהתעייפתם, אבל הילדים? בת אל מור על השבת של ההורים והילדים. איך הופכים אותה למהנה יותר? מאמר חובה לקריאה

בת אל מור | כיכר השבת |

לחיים יש קצב משלהם. הופ לא שמנו לב וכבר עבר חלף לו עוד שבוע מעייף, מייגע ועמוס. אבל בסופו של כל שבוע מגיעה השבת. אי של שקט שלווה ומנוחה מהמרתון השבועי. לכאורה הנחה נכונה, אך תלויה מאוד בהרכב המשפחה שלכם. כמה ילדים מקשטים את התא המשפחתי, מה גילם, ומם כישורי ההעסקה העצמית שהם פיתחו עד כה.

הורים רוצים את השבת שלהם רגועה. סדר היום כולל תפילות, סעודות שבת, לימוד, שהות עם הילדים והמשפחה, וכמה שיותר זמן לישון. לא סתם אומרים שראשי התיבות של שבת הם: "שינה בשבת תענוג".

ילדים רוצים את השבת שלהם קצת אחרת. יש חופש ואין סדר יום עמוס במיוחד. אין רדיו, אין מחשב ואין בובה שמשעשעת אותם בכל פעם שלוחצים לה על הבטן. גם צבעים אין, לא מספרים ואפילו לא מדבקות. אין טיולים ואין ביקור אצל סבא וסבתא, במקרה שהם גרים רחוק.

מה בכל זאת יש? ספרים, פאזלים, משחקי קופסא, אחים ואחיות וזוג הורים שאמורים להחליף את הבובה שמשעשעת אותם ומדברת אליהם בכל פעם שלוחצים לה על הבטן.

איך מעבירים עם הילדים שבת רגועה ומעשירה, שתשאיר את הילדים מרוצים ואת ההורים לא עייפים ורצוצים?

בלי פאניקה, יש מספיק רעיונות בשביל כולם. זו הזדמנות מצוינת לבלות זמן איכות עם המשפחה. זוהי גם הזדמנות טובה לעודד את הילדים ליזום פעילויות ומשחקים בינם לבין יתר האחים, השכנים, וכן, גם עם עצמם.

במשך השבוע האינטראקציה עם הילדים סובבת סביב השגרה. הכנה לגנים ולבתי הספר, ארוחת צהריים, עזרה בהכנת שיעורי הבית, ליווי לחוגים ולשיעורים, ארוחת ערב, מקלחת, אולי סיפור לפני השנינה, וחוזר חלילה.

השבת מביאה איתה איכויות רבות. אחת מהן היא זמן איכות עם המשפחה. מעבר לסעודת השבת, שיכולה להנפיק רגעי נחת, צחוק וגם קצת עצבים, אפשר למלא את השבת בפעילות משפחתית שתתאים לכולם. למשל, הרכבת פאזלים, משחקי קופסא שונים, קלפים, דומינו וכדומה. בימים של מזג אוויר נאה, אפשר כמובן לעשות טיול נחמד ולסיים אותו בגן השעשועים השכונתי.

טיילתם עם הילדים, שיחקתם איתם, ואפילו הספקתם לסיים יחד פאזל של 500 חלקים. אין ספק שהתעייפתם, אבל הילדים?

אז אתם נזכרים שזו בדיוק הסיבה שבגללה בחרתם לגור בשכונה דתית, משופעת בבתי כנסת, גני ילדים, מרפאות ומרכזי קניות במרחק סביר, ושכנים- עם ילדים.

בדיוק ברגע שהילדים מיצו את כל הצירופים המשפחתיים, ואיבדו עניין בלהציק לאחות הקטנה, אפשר להציע להם ללכת לשחק עם איתי, או יצחקי. הילדים זוכים לדקות ארוכות של בילוי חדש ומרענן ואתם יכולים לנוח, במידה ואינכם השכנים התורנים שמארחים את יתר ילדי השכונה.

ומה עם להיות קצת לבד? לקרוא ספר, להתבונן בתמונות, לבנות מגדל מקוביות. רצוי לעודד את הילדים להנעים את זמנם באופן עצמאי וליהנות מכך. להצליח לפתור מבוך רק בכוחות עצמך, להצליח להרכיב פאזל לבד, בלי עזרת ההורים.

כך תיהנו משעה של מנוחה, והילדים יפתחו את תחושת המסוגלות שלהם ויקבלו חיזוקים חיוביים על הצלחותיהם.

באיזו דרך אתם בוחרים להעסיק את הילדים שלכם בשבת? יש לכם פתרונות קסם שאנחנו לא יודעים עליהם? הצעות ורעיונות חדשים יתקבלו, כמובן, בברכה.

שבת שלום.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית