פרסום ראשון

מפנה בהכשר הליטאי: שחיטה חדשה ב'שארית ישראל'

במהלך שנחשב למפנה משמעותי בעולם השחיטה, תפתח לאחר חג השבועות שחיטה שלישית בתוך 'שארית', בראשות אחד מבכירי השוחטים. כל הפרטים - על המהלך והשלכותיו (חרדים)

הרב נחום יברוב עם חבר בד"ץ 'שארית' הרב שבח רוזנבלט. מעמדו יתערער? (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר חג השבועות תפתח שחיטת עופות חדשה בבד"צ 'שארית ישראל' הליטאי, בראשה יעמוד הרב מרדכי גלאי, מוותיקי השוחטים בישראל - כך נודע ל"כיכר השבת".

ההכשר הליטאי מחזיק כיום בכ-400 טון עופות שנשחטים בפיקוחו במהלך חודש אחד, ובכך הוא נחשב לאחד המובילים בתחום בישראל - אחרי בד"צ 'העדה החרדית' ומעט לפני בד"צ 'בית יוסף'. את עיקר כוחו שואב 'שארית' ממוצרי העוף השונים, כשבשאר המוצרים שתחת השגחתו ההצלחה פחות מרשימה.

הרב מרדכי גלאי, רב השחיטה החדשה (צילום: באדיבות המצלם)

כדי להבין את משמעות המהלך בפתיחת שחיטת הרב גלאי תחת ההכשר (לצד יחיאל נדל שעבד עמו עד כה) יש להקדים מעט רקע: בתוך 'שארית' קיימות בשנים האחרונות שתי שחיטות. האחת בראשות הרב אליהו מאיר שוורץ המקורב למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וציבור ה'חזונישניקים', והשנייה בראשות הרב נחום יברוב הנחשב למבין ומוסמך בתחום.

קיומה של שחיטת הרב יברוב תחת 'שארית' אינו מובן מאליו, מאחר ויברוב משתייך באופן רשמי ל'פלג הירושלמי', בו בזמן שההכשר הליטאי הוא כיום תחת הנהגתם של גדולי התורה מהזרם המרכזי בציבור זה.

התמיהה אודות כך גדולה, בשל המתרחש בשנים האחרונות בציבור הליטאי כשכל מי שמזוהה עם 'הפלג' מצא את עצמו מחוץ למערכות השונות, בכל תחום.

הרב אליהו מאיר שוורץ, רב השחיטה השניה (צילום: באדיבות המצלם)

הסיבה להישארותו של יברוב ב'שארית' הינה, לכאורה, כדאיות כלכלית מאחר ויש לא מעטים שחשובות להם החומרות אותן הוא מנהיג בשחיטותיו.

גלאי, לצד עבודתו בשנים האחרונות במשחטת 'שגב שלום' בדרום, של הרבנות הראשית, עומד בראשות שחיטות פרטיות נחשבות דוגמת קבוצה נבחרת מכולל פוניבז' בבני ברק, קהילה של אברכים ספרדים באלעד ועוד. גם רבים מ'הפלג' אוכלים ממוצרי העוף שהוא בדק, דוגמת הרב פנחס שוב ממודיעין עילית.

"עכשיו", מסביר ל"כיכר השבת" גורם בכיר בענף הכשרות, "במהלך המשמעותי של צירוף אחד מבכירי השו"בים (שוחטים ובודקים. י"כ) המחמירים בראש שחיטה חדשה - שנוצר בשל הצורך בהרחבת עבודת השחיטה, כשהצוותים הקיימים ב'שארית' כבר נופלים מהרגליים מרוב עומס - הסיבה שבגללה יברוב עדיין בהכשר מאבדת מתוקפה, ובכך מאותתים לו כי אם תצוץ מולו בעיה חדשה כלשהי בפן ההשקפתי הוא ימצא את עצמו די מהר מחוץ להכשר".

"'קליבר' רציני בתחום, יהיה להם עכשיו גם בלעדיו", הוא מדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר