"איך שרייב נישט אונטער"

הגרמ"ד סולובייצ'יק על "גזירת" הגיוס: "מפיצים שקרים"

הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, סירב לחתום בעד הפגנת הגיוס בארה"ב והתבטא בחריפות: "לא חותם, מפיצים שקרים, האמת זה עמוד העולם" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ד סולובייצ'יק (צילום תמונה: ציון הלוי, ויקיפדיה; וידאו: באדיבות המצלם)

משלחות של אנשי 'הפלג הירושלמי' עלו בימים האחרונים למעונו של ראש ישיבת בריסק הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק, בנו של גאב"ד בריסק זצ"ל כדי לנסות להחתימו על מכתב הקורא בעד חיזוק הפגנת הגיוס בארה"ב, של פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ו'הפלג'.

הגרמ"ד סירב כמה וכמה פעמים, אך אמש כשהגיעו למעונו אמר ראש הישיבה: "איך שרייב נישט אונטער, מען פארשפרייט שקרים, אמת איז דער עמוד העולם!" ("לא חותם, מפיצים שקרים, האמת זה עמוד העולם". י"כ).

יצויין כי בישיבתו של הגרמ"ד בחורים רבים קיבלו דחייה מהגיוס במשרדי ועד הישיבות, וראשי ועד הישיבות עומדים בקשר רציף עם ראש הישיבה מה שככל הנראה הביא את ראש הישיבה להתבטא בחריפות.

ראשי 'הפלג הירושלמי' שראו כי ראש הישיבה מסרב בתוקף לחתום ביקשו ממנו לאשר חתימה ותאריך מחודש של היום, על מכתב שיצא לפני כמה שנים על נושא גזירת הגיוס בחוק לפיד, אך גם לזה סירב ראש הישיבה.

כזכור, לאחר שהבחור העריק שנתפס באילת שוחרר, הגיעו משלחת עם הבחור למעונו של ראש הישיבה יחד עם הרב שלמה זלמן ברנד, מראשי 'הפלג', שלמד בעבר בבריסק ואמרו לראש הישיבה שהבחור לומד באלעד, ראש הישיבה שאל כמה פעמים: "אתם גרים באילת?", הסובבים נבוכו והשיבו כי הבחור גר בנתניה.

יצויין כי ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק שתקף כמה פעמים את אנשי הפלג ואמר: "זה לא קנאות זה רשעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר