מתקפה חריפה נגד 'הידברות'

הרב מוצפי: "פרצה חמורה בצניעות; הורס את שלום הבית"

היוזמה של ארגון "הידברות" - שיווק "מסך כשר רב-ערוצי", זוכה למתקפה חריפה של הגאון רבי בן ציון מוצפי שטוען כי זה נורא ואיום וצריך להתרחק • ב'הידברות' מגיבים: הוצגו לרב נתונים שגויים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן ציון מוצפי והרב זמיר כהו (צילום: יעקב כהן ויעקב נחומי - פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה מאוד וחסרת תקדים נגד ארגון החזרה בתשובה הגדול - 'הידברות' שבראשות הגאון רבי זמיר כהן. הסיבה: שיווק "מסך כשר רב-ערוצי" המכיל את מערכת "צופיה" במה שנראה כ"טלוויזיה דתית" וכן השבתות שמארגן הארגון.

הרב דיבר ב'קו הגאולה' והתייחס לנושא ערוץ הטלוויזיה 'צופיה' של 'הידברות': "שמענו את הדבר הנורא הזה לפני ימים אחדים. יחד עם כמה מגדולי הרבנים הספרדים כאן בירושלים - זו פרצה חמורה בחומת הדת והצניעות. צריכים להודיע לציבור: האנשים האלה שמציגים עצמם כרבנים, וכמדריכי הדור, וכיועצים ועוד לא יודע מה - הם אנשים חסרי אחריות.

"מי שמעז להציף ברבים, כולל בציבור החרדי, לשווק ולמכור מכשירי טלוויזיה בשם 'עולמות של תוכן', במסווה חרדי והסברה יהודית, ויותר מזה: הם מפרסמים בעלונים שלהם מידי שבוע, שאפשר להשיג את המסך המתועב, ולהתקין אותו בבית עם ישראל, וכותבים על זה 'כשר למהדרין', שאין שום רב בישראל שנתן לזה הכשר. וגם אם ימצא כזה - הוא לא ייקרא לשם רב".

הרב מוצפי פרץ בבכי מתמשך: "זה דבר שהורס ומחריב את שלום הבית, בשידוך הילדים, את קדושת הבית היהודי. זה ביטול תורה, נורא ואיום! אין איש שידבר על זה".

מתוך פרסומת בעלון 'הידברות'

"זו לא דרך של היהדות", הוסיף הרב בבכי, "בטח לא החרדי, ולא דתי אפילו. זה נורא ואיום, לאיזה מצב הידרדרנו".

לדברי הרב מוצפי: "מספיק לשמוע את השטויות שהם מדברים בכדי להבין שאין להם לא יסוד ולא שורש, לא לדברי חז"ל".

הרב פרץ שוב בבכי ואמר: "מה שהציונים לא הספיקו להרוס לנו, הם באים והורסים עכשיו. והם מציגים את הכל באיזו עטיפה יפה: כביכול הם מקרבים את החילונים. שום חילוני לא מתקרב, הם מקלקלים והורסים את הרבים שלנו, זו מלחמה".

"אני קורא לציבור: תסלחו לי על ההתרגשות, כי אני כבר שנה שלימה עוקב אחרי מה שקורה שם מסביב, הם הורסים כל חלקה טובה. מה שהם עושים שבתות ובלילות שבת ועוד ועוד. והפרסומים השונים שלהם, הכל זה נגד התורה, לא בעד התורה, אלא נגד התורה", טען הרב מוצפי.

הרב קרא לתלמידיו: "כל מי שאכפת לו וחושש על עתידו, על עולם הבא שלו, על הילדים שלו, יזהר וישמר ויתרחק מהם".

בארגון 'הידברות' מסרו בתגובה כי "לאחר נתונים שגויים שנתנו לרב מוצפי ברור שהרב יתנגד, אבל אם היו נותנים לרב את הנתונים הנכונים שזה לא למגזר החרדי וזה נטו למגזר מתחזק שרוצה להוציא את הטלוויזיה, הרב היה מעודד זאת".

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי זמיר כהן, שמודע לחרושת השמועות סביב הערוץ החדש, שיגר בימים האחרונים מייל לעובדי 'הידברות' ובו הדגיש: "עקב שמועות שונות ומשונות אודות מסך 'צופיה', הנני להבהיר שהמסך נוצר עבור הציבור המסוים הזקוק לו ואינו מיועד לציבור החרדי.

"במקרים יוצאי דופן המוגדרים כהצלה יש להעביר את הפניה לוועדת הרבנים. חשוב שכל עובד ועובדת ידעו על כך ולא יציעו או ימכרו את המסך לציבור זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר