המיזם והמתקפה

הרב זמיר כהן מגיב למתקפה נגד 'הידברות': "מחרחרי ריב מקלקלים לנו"

יו"ר 'הידברות' מגיב למתקפה נגדו בשל השקת מיזם טלוויזיה חדש, וטוען כי מאחורי הרבנים שיצאו נגדו, עומדים "מחרחרי ריב ומדון שקשה להם לראות הצלחה של אחרים" (חדשות)

(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

יו"ר 'הדברות' הגאון הרב זמיר כהן, התייחס הערב (רביעי) לדבריו של הגאון הרב בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, כנגד מיזם הטלוויזיה של 'הידברות' לאור שיווק חבילה טלוויזיונית חדשה בשם "צופיה".

בתכניתו 'יש אמונה' ברדיו 'קול חי', טען הרב זמיר כהן כי "הרב מוצפי הוכשל והוטעה על ידי קו של מחרחרי ריב ומדון שקשה להם לראות הצלחה של אחרים והם פנו וקלקלו. בהתחלה אמרו שאנו מקבלים כסף מהקרן לידידות הנוצרית על כל מסך שאנחנו מוכרים, אבל אחר כך פרסמו התנצלות".

הרב תהה: "עד לאן הם הגיעו שהם משמיצים כך, אנחנו קיבלנו כסף מהנוצרים? חבל שהצליחו להכשיל את אחד מתלמידי החכמים הגדולים בטעות החמורה הזו".

כזכור, בתחילת השבוע פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי הרב מוצפי יצא חוצץ נגד מסכי צופיה ואמר כי: "הדור הזה נהיה פרוץ לחלוטין, הנה עכשיו באו איזה ארגון מסוים, והתחילו לפרסם בחוצפה, בעזות מצח, טלוויזיות בבתים, ואתה תתקשר לפלוני והוא יבוא להתקין לך בבית. והוא אומר במסווה של 'להשמיע דברי תורה', בטלוויזיה הזו אתה יכול לראות כל מיני מראות אסורות!, תראו לאן הגענו. והוא כותב לך למעלה באדום 'כשר למהדרין'", דברי הרב מוצפי.

הרב מוצפי נגד הידברות (צילום: באדיבות המצלם)

בתוכניתו , הקריא הרב זמיר כהן הסכמה ממרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל וראש הישיבה חכם שלום כהן למיזם צופיה. "אני לא אכנס לדבריו של הרב מוצפי ולמה יצא בפרהסיה לפני שהתעניין, אני אקרא את המכתב של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף וראש הישיבה חכם שלום כהן. המכתב הזה נכתב בחודש אדר תשס"ט ובו נכתב: 'בהיות וציבור החוזרים בתשובה מתרבה ובצוק העיתים רבים אינם זוכים לשמוע מידי יום שיעורי תורה ובאין מים של תורה כל מרעין בישין עלולים להגיע בכלים אלקטרונים ולהשפיע, הננו מברכים על היוזמה לייצר מכשיר שאין באפשרותו לקלוט שום דבר רע אלא משדר דברי תורה וכו' ואנו פונים לבית ישראל לסייע לארגון להקים דבר זה'". לשון ההמלצה.

בהמשך, הרב התייחס להתקפה נגדו אומר: "עד היום העדפתי לא להתייחס לדברים, אך אספר את השתלשלות הדברים. לאחר חתימתם של שני גדולי הדור, פנה אליי אחד מבאי ביתו של מרן ראש הישיבה הגאון הרב שטיינמן ואמר שפנו למרן חוזרים בתשובה ואמרו שהם לא מוציאים את הטלוויזיה מהבית כי הם רוצים את הידברות, הרב שטיינמן שלח לשאול אם אפשר לפתח כזה מסך שאין בו טלוויזיה, אלא רק הידברות, וענינו שאנו באמצע עשייה בעניין, ויש לנו אף המלצה משני גדולי הדור".

"יש את הצורך הזה אצל חוזרים בתשובה, המסך לא מיועד לאנשים חרדים מבית. יש על המסך את המילים 'שוויתי השם לנגדי תמיד' כדי שיבינו שהמסך הזה מיועד רק לדברי תורה. איני יודע מה סיפרו לרב מוצפי, אם המסך קולט דברים אחרים. אולי הרב חשב שזה מסך שיש בו גם וגם, אבל למי שרוצה לדעת את האמת, זה מסך שמיועד רק לדבר אחד, ואחרי שווידאנו שאי אפשר לחבר את זה למסך חיצוני ואי אפשר לחבר את זה לערוץ חילוני, עשינו על זה ניסיונות במשך שנים על ידי מומחים, אז הוצאנו את זה לשיווק".

"בנוסף, אנו משווקים ממיר שמתחבר למחשב והוא רק נותן תיבת מייל, ערוץ הידברות ותכני צופיה. זה נעול בפני כל דבר אחר, בצופיה יש בכל יום סיכום חדשות היום, דבר שנקי מכל רכילויות ומכל לשון הרע. יש תכניות לילדים עם פרקי אבות וכל התכנים המשודרים הם על טהרת הקודש. זה הרעיון של המסך. המטרה של הידברות היא לבנות, לחזק ולתרום. חלילה שיש עניין של קלקול או נזק".

הרב התייחס גם לטענות כי ייצור המסך נועד לרווחים כלכליים ואמר: "אין כאן שום עניין כלכלי, הידברות בחובות גדולים, זו עמותה שכל עניינה לחזק ולסייע לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר