"גאה בהחלטה"

סיפורו של א': מהפגנות נגד הגיוס לקבלת כומתה

לאחר שנעצר בהפגנה נגד הגיוס, קיבל א' הזדמנות לנתב את הכוחות שלו למכינה קדם צבאית. הוא כבר מסמן את היעד הבא שלו, להתקבל לקורס קצינים: "אני גאה בדרך שלי ועל ההחלטה להתגייס" (חרדים במדים, שיווקי)

מהפגנות נגד הגיוס לקבלת כומתה. אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

לפני שבוע לוחמי "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, מחזור נובמבר 16, קיבלו את הכומתה המנומרת לאחר מסע מפרך.

אחד מהם, רב"ט א', בחור חרדי שהיה רק לפני כמה שנים מהמפגינים נגד הגיוס. כך בגיל 16.5 הוא מצא את עצמו יחד עם חבריו יוצא לעוד הפגנה: "זה היה מבחינתו כמו אירוע חברתי", מספר א' בכתבה שפורסמה באתר צה"ל, ולאחר שהתפרע במהלך ההפגנה הוא נעצר לארבעה ימים.

כשנכנס למעצר העלו בפניו אפשרות חריגה: במקום להמשיך במעצר רגיל, הוא יכול לנתב את ה"אש בעיניים" שיש בו לעבר מחוזות חשובים אחרים, וניתנה לו האפשרות ללכת למכינת "בני בינה" לקראת שירות צבאי והשלמת בגרויות.

רב"ט א' מספר כי הוא התחבט על כך קשות: "יצא לי לשבת לבדי ולחשוב מה אני רוצה לעשות עם עצמי ולאן אני רוצה להתקדם" הוא מספר, "אחרי חודשיים בבית, באתי להוריי והודעתי להם שאני רוצה להתגייס לצה"ל".

משפחתו לא קיבלה את החלטתו בהבנה שלמה והקשר עם אביו נותק חלקית, אולם הוא לא וויתר: "המפקדים והחברים בצבא הם שעמדו לצידי לאורך כל הזמן הזה, וצה"ל הפך עבורי לבית ולמעין משפחה חמה".

והנה לאחר כמה שנים קדימה בזמן, הוא מקבל את הכומתה הנכספת לאחר והוא כבר מתכנן להשיג חלום נוסף: "היעד המרכזי מבחינתי הוא לצאת לקורס קצינים, הצעד הראשון בדרך לחלום שלי – קריירה צבאית".

כיום, בצבא, הוא כבר מרגיש בבית והוא מרגיש תחושת גאווה בשליחות שלו: "הצבא נותן לי תחושת סיפוק וכוחות שלא חשבתי שקיימים בי. צה"ל הוא המקום בו אני מגן על הבית שלי ונותן את המרב שבי".

להצטרפות לנצח יהודה | טלפון: 03-6090708

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר