"מבין את התסכול והכעס, אבל..."

שגריר ארה"ב על הרפורמים: איומים שלא חשבתי שאשמע

במהלך נאומו אמש בירושלים, התייחס שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, לאיומי הרפורמים לשקול מחדש את היחס עם ישראל, ואמר בהלם: "זה משהו שלא יכולתי לחשוב עליו בכלל" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv)

עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, החרדים חעגו ואמרו כי מדובר מבכה קשה לרפורמים. כעת, שגריר ארה"ב בישראל מאשרר את השמחה.

לאחר שהנשיא ורעייתו ביקרו בארץ ולא התייחסו למסע הלחצים ונפרדו לתפילת נפרדת ברחבת הכותל, מגיע גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ומכה ברפורמים.

במהלך טקס של 'בני ברית' בירושלים אמר השגריר: "יש אנשים שמקדישים את חייהם לאחדות יהודית, אבל לצערנו אנחנו לא איפה שאנחנו צריכים להיות. יש כל כך הרבה נושאים אחרים שמפלגים בינינו, אני לא אקח אף צד הערב".

בשלב הזה הכה פרידמן באיומי הרפורמים ואמר: "אתמול שמעתי משהו שלא חשבתי שאשמע לעולם. ואני מבין את מקור התסכול והכעס, אני מבין, אבל שמעתי ארגון יהודי גדול שאומר שהם צריכים לשקול מחדש את התמיכה שלהם במדינת ישראל. זה משהו שלא יכולתי לחשוב עליו בכלל בתקופת החיים שלי, עד אתמול.

"אנחנו חייבים להיות יותר טובים, יש הרבה מקום להטלת אשמה, בין אם זה בעניין הכותל או בעניין הגיור, יש כל כך הרבה נושאים אחרים שמפלגים בינינו. אני לא אקח אף צד הערב. אם תהיתם מה דעתי, אתם תתאכזבו. אבל אני יכול לומר לכם שנוכל לפתור את הסוגיות האלה רק על ידי כבוד הדדי והבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר