דיוק ופינוי מכשולים

המכת"ז החדש של המשטרה • צפו בביצועים

המשטרה הציגה היום את המכת"ז החדש עם כוונת לייזר ומתקן מיוחד לפינוי מכשולים המוצבים על הכביש. המכת"ז החדש יוכל גם לסייע בכיבוי שריפות • צפו בפעילות (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בבית אלפא נערך היום (רביעי) טקס חניכת המכת"ז (מכונת התזה) החדש מדור 6 במעמד ראש אגף המבצעים, ניצב אלון לבבי, וסגל הפיקוד של האגף.

המכת"ז, הנו אמצעי לפיזור הפגנות "אל הרג" המקובל בעולם כולו, בדמות כלי רכב מבצעי וממוגן המתיז נוזלים בעוצמה דרך "זרנוק מיוחד" במטרה לסייע לכוחות המשטרה בפיזור הפגנות או הפרות סדר אלימות, בהתאם ללקחי אירועי הפרות סדר קודמים.

בתוך כך, נערכו בדגם המכת"ז החדש פיתוחים בהתאם לצורך המבצעי והותקנו מספר אמצעים טכנולוגים חדשים, ובכלל זה:

רשת קדמית, המופעלת באופן חשמלי להגנה על שמשת המכת"ז ומפעיליו מפני פגיעה (בשונה ממנגנון ידני קודם).

כמו כן, הותקנה בחלקו הקדמי של המכת"ז כננת וזרוע מיוחדת, המיועדים למשיכה ודחיקה של עצמים כבדים החוסמים את הדרך במהלך הפרות סדר, בינסיון לשבש תנועה ולמנוע את פעילות המשטרה.

על תותח הנוזלים הראשי הותקן סמן לייזר חדיש שנועד לשפר את יכולת הכיוון של מפעילי המכת"ז ואולי גם להתריע בפני המתפרעים על המקלחת המתקרבת ובאה.

אמצעי נוסף ששופר בתותח הראשי הוא מצלמת הזיהוי המותקנת עליו, ותסייע למפעילי המכת"ז לזהות מתפרעים כבר ממרחק של 100 מטרים.

חשוב לציין כי המכת"ז החדש, יכול לסייע במקרים מיוחדים גם בכיבוי דליקות ושריפות מקומיות דוגמת פחי האשפה שמוצתים לעתים בהפגנות.

דגם המכת"ז החדיש פותח במפעל 'בית אלפא', שזכה במכרז המשטרתי, בכדי לשפר את היכולות המבצעיות תוך מתן דגש על החדשנות הטכנולוגית האמורה, כאשר היום נקלט בשורות המשטרה המכת"ז הראשון, מתוך חמישה שכבר נרכשו ע"י המשטרה ועתידים להשתלב בפעילות המבצעית עד סיום הרבעון הראשון של 2018.

המכת"ז הראשון ישולב בפעילות המבצעית במחוז הצפוני כבר בימים הקרובים, כחלק ממערך המכת"זים המשטרתי הפרוס בכלל מחוזות המשטרה ומונה כיום 14 כלים, במטרה לתת מענה נקודתי ויעיל בטיפול בהפרות סדר, תוך פגיעה מינימאלית במפרי הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר