הראשון לציון במתקפה חריפה

"הרב לביא שיקר. האישה - 'אשת איש', בניה - יהיו ממזרים"

פרסום ראשון: בשיעור שמסר אמש תקף הראשון לציון הגר"י יוסף בחריפות את הדיין הרב אוריאל לביא שהתיר את העגונה על היתר העגונה מצפת. "הוא שיקר, הוא סילף. הילדים שלה יהיו ממזרים" (צפו)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ (צילום: Yaakov Cohen/Flash90. וידאו: באדיבות המצלם)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (שלישי) לסערת 'גט הזיכוי' של הרב אוריאל לביא מצפת במהלך שיעור שמסר, ותקף בחריפות את הדיין ששיקר, לדבריו, ואמר כי האשה עדיין בגדר 'אשת איש', ובניה - אם יוולדו כאלה - יהיו חלילה ממזרים.

"יש אחד, בזמנינו, לאחרונה, לפני כארבע שנם, הוא עשה 'גט זיכוי'. אני כשנכנסתי לרבנות, אחד התיקים שראיתי על השולחן שלי היה התיק הזה" סיפר הרב לשומעיו. "יש דיין אחד מצפת" המשיך נשיא בית הדין ואמר על הרב אוריאל לביא, "רוצה לעשות 'זיכוי גט' למישהו שבלי הכרה כבר שבע שנים. אני לא עיינתי הרבה בכל התיק, תיק עב כרס, אבל הבנתי שהוא רוצה לעשות דבר חדש, דבר שלא מקובל אף פעם".

הראשל"צ הוסיף: "כתבתי לו פתק קצר: 'אני מצווה עליך לא לעשות דבר כזה', הוא צריך לשמוע. נשיא בית הדין אומר משהו לדיין - הוא צריך לשמוע".

"לצערי הרב" סיפר הגר"י יוסף: "בתענית אסתר תשע"ד הוא עשה את הדבר הזה של 'גט זיכוי'. מיד קראתי לו, 'הבטחת לי שלא תעשה', הוא הבטיח. 'איך עשית?', הוא אמר 'מצאתי משהו חדש של הרב פראנק ב'הר צבי' שאומר כמוני'". הרב הסביר את ההבדל בין המקרה הזה להלכה של הרב פראנק.

בהמשך תקף הראשון לציון: "הכי גרוע פה, זה שהוא סילף!, הוא אמר שזה 'צמח', לא מזהה שום דבר. אבל יש לו איזו ילדה ששמים אותה עליו - על האבא הצמח - הוא כולו מתרגש, רואים מהמדדים שהוא מתרגש, יוצא(ות) דמעות מהעיניים שלו, זאת אומרת שהוא לא לגמרי... הנה, עובדה שהוא מתרגש. אפשר לשאול אותו, רוצה לתת גט לאישתך? תלחץ את היד, אם ילחץ זה כמו ציווי".

הרב המשיך בדבריו נגד הרב לביא: "ככה סתם? הוא שיקר! הוא אמר ששום דבר הוא לא מזהה. זה דבר חמור מאוד, כל גדולי הרבנים יצאו נגד זה, אבל הוא נשאר כך בדעתו. דיברו איתו הרבנים שלו, הוא נשאר תקיף בדעתו".

בסיום דבריו פסק נשיא בית הדין: "היא התחתנה כבר, אם יהיו לה ילדים, אין ספק, הם יהיו ממזרים! היא אשת איש לכל הדעות!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר